پدافند غیر عامل راهکار مقابله با تنش آبی در گیلان

فتح اللهی با بیان اینکه مشکلات آب کشاورزی کالبد شکافی شود گفت: از همه ظرفیت ها در رفع مشکلات آب کشاورزی بهره گرفته شود و نگاه جزیره ای نداشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌اللهی» امروز (شنبه، ۲ مرداد) در نشست هم اندیشی با نمایندگان مجلس با موضوع بررسی مشکلات حوزه کشاورزی رشت اظهار کرد: شهرستان رشت قطب تولید برنج در استان و کشور محسوب می شود.‌

 

فرماندار رشت با بیان اینکه مشکلات کشاورزان دغدغه مسئولان نیز شمرده می شود و برای برطرف کردن آن همه در تلاش هستند گفت: شهرستان رشت آب کشاورزی خود را از سد منجیل تامین می کند، اگر روزی سد منجیل به دلیل کاهش بارندگی ها و یا به هر دلیلی جوابگوی آب کشاورزی این شهرستان نباشد چه جایگزینی برایش تعریف شده است.

 

فتح اللهی با تاکید بر اینکه دغدغه آب کشاورزی بایستی با نگاه پدافند غیر عامل حل شود اذعان کرد: اگر در این زمینه برنامه ریزی و مدیریت مناسب و تاثیر گذار نشود با مشکلات اساسی روبه رو خواهیم بود.

 

فرماندار رشت با اشاره به اینکه مشکلات حوزه کشاورزی کالبدشکافی شود تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت‌های نمایندگان و اعتبارات موجود و همچنین باهمکاری و همدلی می توان مشکلات این حوزه را بررسی و رفع کرد.‌

 

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان افزود: بانک کشاورزی می تواند حمایت هایی چون ارائه تسهیلات لازم با بهره کم‌ در اختیار کشاورزان داشته باشند.

 


وی به دغدغه های بیمه محصولات کشاورزان پرداخت و اظهار داشت: مشکلات این حوزه نیز بایستی با ارائه خدمات لازم توسط دولت برطرف شود.

 


فرماندار رشت با اشاره به اینکه امسال با وجود مشکلات آبی، با همکاری و همراهی مناسب مردم و مسئولان کمترین مشکل را داشتیم اذعان داشت: امسال سه و نیم میلیارد تومان از مدیریت بحران برای جهاد کشاورزی و امور آبی در نظر گرفته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در حل مشکلات آبی نگاه جزیره ای نداشته باشید، اضافه کرد: در سال جدید ۱۰ میلیارد تومان برای امور آب و پنح میلیارد برای جهاد کشاورزی درنظر گرفته شد.

 

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه اعتبارات این حوزه با وجود مشکلاتی که دارند بایستی افزایش یابد تصریح کرد: تجهیزو راه اندازی ایستگاه های پمپاژ و بهره گیری از رودخانه اوشمک و همچنین بهره برداری از سد لاستیکی فخر آباد در سال جدید زراعی می‌تواند تنش‌های آبی را مرتفع کند.‌

کد خبر 1078301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha