آینده قوه قضائیه را بسیار روشن می بینیم/ قوه قضائیه علم مبارزه با فساد را برافراشته است

حجت الاسلام مصدق گفت: آینده قوه قضائیه را بسیار روشن می بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «محمد مصدق» ظهر امروز (شنبه 2 مرداد) در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: با حضور آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تحول خوبی در مجموعه قوه قضائیه رخ داده است.

 

معاون اول قوه قضائیه به انتخاب حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه ای» اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 40 سال وی وقت خود را برای قوه قضائیه صرف کرده و از زیر و بم و مشکلات دستگاه قضایی آگاه است.

 

حجت الاسلام مصدق یادآور شد: ادامه به رویکرد تحولی و اجرا به سند تحول با اهتمام بیشتر در حکم رئیس قوه قضائیه از سوی مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است.

 

وی افزود: این سند مورد تاکید مقام معظم رهبری است و نیاز به برنامه دارد و همه معاونت های قوه قضائیه برای اجرای این سند برنامه های خود را تدوین کردند و رئیس جدید قوه قضائیه برای اجرای این سند نظارت جدی دارند.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه آینده قوه قضائیه را بسیار روشن می بینیم، متذکر شد: معاونت حقوقی در دو سال اخیر برنامه های تحول زیادی را با همکاری قضات تدوین کردند و امیدواریم در چند ماه آینده دولت و مجلس در این مسیر اهتمام داشته باشند.

 

حجت الاسلام مصدق به سیاستگذاری جناحی در خصوص بزه دیدگان اشاره کرد و افزود: در طول چهل سال از طول انقلاب اسلامی هیچگاه متاسفانه سیاست جناحی بر اصول فقه اسلامی نبود و قانون حبس را برای مجازات جناحی در نظر گرفته شده و باید سیاست های بازدارنده دیگر نیز به کارگیری شود.

 

وی افزود: امروز قوه قضائیه علم مبارزه با فساد را برافراشته و چه در حوزه مبارزه با فساد درون سازمانی و برون سازمانی پس از حضور آیت الله رئیسی در دستور کار قرار گرفته و این مهم یکی از سیاست های جدی حجت الاسلام محسنی اژه ای به شمار می رود.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه باید قوه قضائیه در تراز انقلاب اسلامی بسازیم، متذکر شد: باید بتوانیم ارتباط با مردم را در قوه قضائیه بیشتر کنیم.

 

حجت الاسلام مصدق به عملکرد «هادی هاشمیان»، رئیس کل سابق دادگستری  گلستان اشاره کرد و افزود: عملکرد خوب وی باعث شد که ایشان ارتقاء پیدا کنند و به عضو دیوان عالی کشور در بیایند.

 

وی به سوابق «حیدر آسیابی»، رئیس کل دادگستری گلستان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که در سمت جدید خود موفق باشند.

 

کد خبر 1078322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha