موافقت وزارت نیرو با استفاده از آب دریا برای طرح های آبزی پروری و کشت و صنعت شورورزی گلستان

حسینی از موافقت وزارت نیرو با تخصیص یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون متر مکعب آب دریا جهت ساماندهی طرح های بخش کشاورزی بدون نیاز به نمک زدایی و با رعایت ضوابط و استانداردهای مربوطه و با هماهنگی با محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، «سیدمحسن حسینی» اظهار کرد: در این طرح الزامات زیست محیطی لحاظ شده است که استان اجازه داشته باشه از آب دریای خزر برای پرورش آبزیان و کشت و صنعت شورورزی در گلخانه بدون شیرین سازی استفاده کند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: با پیگیری انجام شده شرکت آب منطقه ای استان در چند سال اخیر،  به ویژه از نیمه دوم سال ۹۹ و بررسی هاي همه جانبه، این مجوز از سوی وزارت نیرو صادر شد.

 

وی ادامه داد: اجزای این مجوز شامل استفاده از آب دریا برای ۱۰ هزار هکتار میگو است که سایت  4 هزار هکتاری آن در حال بهره برداری و اجراست و 6 هزار هکتار هم برای توسعه میگو دیده شده است. طرح پرورش ماهیان خاویاری در سطح 220 هکتار و استفاده از آب دریا برای کشت و صنعت  شورورزی در گلخانه به میزان 7 هکتار در این طرح دیده شده است که متقاضیان با رعایت قوانین و مقررات می توانند از آن بهره مند شوند.

 

حسینی شیوه استفاده از این آب را احداث کانالهای مناسب، هدایت آب دریا به ساحل و برگرداندن آن به دریا پس از بهره گیری اعلام کرد وگفت امید است این برنامه به کاهش فشار بر روی منابع آب سطحی و زیرزمینی استان، افزایش اشتغال و بهره وری آب در استان کمک شایانی کند.

 

 

کد خبر 1078327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha