پروتکل های بهداشتی با توجه به رنگبندی شهرها در محرم و صفر امسال اجرا شود

حقیقی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در برنامه های محرم و صفر امسال اشاره کرد و گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا پروتکل‌های بهداشتی سال گذشته با توجه به رنگبندی شهرها در محرم و صفر امسال هم باید اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز در دیدار اعضای هیات‌امنای هیئات مذهبی زنجان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری از شیوع آن موجب می شود تا برنامه های مذهبی نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

 

فتح الله حقیقی با اشاره به تاکیدات رهبری بر رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم سهل انگاری در این خصوص افزود: از زمان شیوع این ویروس، تاکید در استان رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بوده است چرا که جان حتی یک انسان نیز ارزشمند است.

 

وی افزود: انجام تست کرونا از 147 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، آغاز واکسیناسیون افراد 55 ساله، تولید بیش از حد نیاز ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و تامین نیازهای سایر استان‌ها از جمله اقداماتی است که از زمان شیوع ویروس کرونا در استان زنجان انجام شده است.

 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: آمار بهبودی کرونا در استان زنجان بالاتر از میانگین جهانی و کشوری و میزان مرگ و میر در استان نیز پایین‌تر از جهانی و کشوری و همچنین درصد بهبودی بیماران در میانگین کشوری 90 ولی در استان زنجان 97 درصد است.

 

حقیقی به یوم العباس سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این روز مردم نشان دادند که علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی دارند و با جمع آوری کمک های مردمی اقدامی ماندگار و ارزشمند انجام شد.

 

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در برنامه های محرم و صفر امسال اشاره کرد و گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا پروتکل‌های بهداشتی سال گذشته با توجه به رنگبندی شهرها در محرم و صفر امسال هم باید اجرا شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: هیات‌های مذهبی در ایام شیوع ویروس کرونا با همراهی، هم‌آوایی و هم‌نظری در کنار مسائل مذهبی، فرهنگی و دینی، نقش موثر و بی‌بدیلی در نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان داشتند.

 

خدابخش مرادی ادامه داد: مبنای عمل در برگزاری مراسم ایام محرم و صفر، پروتکل‌های بهداشتی سال قبل است که تدوین شده و مجدداً توسط اداره کل تبلیغات اسلامی ابلاغ خواهد شد تا هم فضای معنوی و عزاداری را داشته باشیم و هم با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی، سلامت جسمی، معنوی و روحی و روانی در جامعه را شاهد باشیم.

 

کد خبر 1078352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha