لزوم حل مشکلات خوزستان طبق دستور  رهبری/تشکر از دولت ژاپن برای اهدای ۳ میلیون واکسن کرونا

پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی به رئیسی برای حل مشکل آب خوزستان، لزوم حل مشکلات خوزستان طبق دستور رهبری، تشکر از دولت ژاپن برای اهدای ۳ میلیون واکسن کرونا برخی از اخبار سیاسی امروز شبسان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی به رئیسی برای حل مشکل آب خوزستان، لزوم حل مشکلات خوزستان طبق دستور  رهبری، تشکر از دولت ژاپن برای اهدای ۳ میلیون واکسن کرونا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در ۲ مرداد است.

پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی به رئیسی برای حل مشکل آب خوزستان

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «به دولت فعلی که امیدی نیست؛ از رئیس‌جمهور منتخب درخواست می‌کنم با اعزام هیئتی منتخب به استان خوزستان و با کمک نهاد‌های غیردولتی موقتا مشکل را حل نمایند تا پس از استقرار دولت، مشکلات این استان بصورت ریشه‌ای حل و فصل شود.»

 

پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی به رئیسی برای حل مشکل آب خوزستان

 

لزوم حل مشکلات خوزستان طبق دستور مقام معظم رهبری

حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه در هشتاد و چهارمین برنامه جهش تولید، با افتتاح ویدئوکنفرانسی طرح‌های ملی وزارت نیرو و پس از گزارش وزیر نیرو از وزارت نیرو و بقیه وزرا بابت سفر به خوزستان قدردانی کرد و گفت: برای همه ما مردم خوزستان و خود خوزستان دارای ابعاد و اهمیت ویژه‌ای است؛ خوزستان سرزمین زرخیز و استان مرزی و بسیار مهم ما است و مردم خوب این سرزمین همواره مدافع خوبی از ایران اسلامی و مردم خود بوده‌اند.

 

وی ادامه داد: این روزها مشکلاتی برای زندگی مردم استان خوزستان از لحاظ آب و شدت گرمای موجود را شاهدیم که این شدت گرما موجب کم شدن ورودی سدهای آب‌ها شده و در مجموع مردم مشکلاتی پیدا کردند که بخشی از این مشکلات کم شده است.

 

ریس جمهوری ابراز امیدواری کرد که با حضور آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر نیرو و سایر مسئولان بقیه مشکلات در روزهای آینده تخفیف یابد و مسائلی که نسبت به خوزستان باید حل و فصل شود، طبق دستوری که دیروز مقام معظم رهبری داده‌اند، ادامه پیدا کند.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش عازم سن‌پترزبورگ شد

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز شنبه عازم بندر سن‌پترزبورگ روسیه شد.

وی که به دعوت رسمی ژنرال شایگو وزیر دفاع روسیه به روسیه سفر کرده، قرار است به عنوان مهمان ویژه در مراسم رژه سالروز نیروی دریایی این کشور شرکت کند.

ناوشکن بومی ایرانی سهند نیز هم اکنون به بندر سن پترزبورگ روسیه رسیده و قرار است به عنوان نماینده نیروی دریایی ارتش در کنار ناوگان روسیه در این مراسم شرکت کند.

ناوبندر مکران نیز که در قالب ناوگروه هفتاد و پنجم، ناوشکن سهند را در این مسیر طولانی پشتیبانی و همراهی کرده است، به دلیل محدودیت‌های محل رژه دریایی از جمله عمق کم و بزرگی این یگان شناور، در ابتدای کانال ولگا توقف خواهد داشت و در همان محل به مراسم خواهد پیوست.

رژه بزرگ دریایی نیروی دریایی رتش روسیه به مناسبت سالروز تشکیل این نیرو از فردا آغاز می شود و نمایندگان برخی کشورها نیز در آن حضور خواهند داشت.

 

تشکر از دولت ژاپن برای اهدای ۳ میلیون واکسن کرونا

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه، پس از ورود اولین محموله از قریب به ٣ میلیون واکسن کرونای اهدایی دولت ژاپن به ایران، در صفحه توییتر خود به زبان ژاپنی نوشت: از دولت و ملت ژاپن صمیمانه متشکریم. 

 

عراقچی پیش از این طی سال های ١٣٨۶ تا ١٣٩٠ سفیر ایران در ژاپن بوده است. ایران  در زمان زلزله و سونامی وحشتناک سال ١٣٩٠ در فوکوشیما ژاپن کمک های انسان‌دوستانه به ژاپن ارسال کرده بود. 

 

قدردانی عراقچی از ژاپن

 

سلامت آزمون وکالت توسط سازمان سنجش تایید شده است/ با شایعه‌پراکنان برخورد می‌کنیم

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«در پی شایعات کذب و بی‌اساس منتشره در روزهای اخیر در خصوص آزمون جذب کارآموز وکالت دادگستری سال ۱۳۹۹ به استحضار داوطلبان عزیز و همکاران گرامی می‌رساند:

آزمون مذکور همچون سال‌های گذشته، در نهایت سلامت و دقت و با نظارت دقیق مراجع نظارتی سازمان سنجش آموزش کشور و توسط آن سازمان برگزار گردیده و صحت آن نیز توسط مراجع نظارتی سازمان سنجش آموزش کشور تأیید شده است. ضمن تأکید بر عدم توجه به شایعات بی‌اساس مطروحه و سازمان‌یافته، اعلام می‌دارد عوامل شایعه‌پراکنی که اعتبار نهاد مستقل وکالت را برنمی‌تابند و جایگاه سازمان سنجش و احساسات داوطلبان عزیز را همچون مانع‌تراشی در برگزاری آزمون و تعویق‌های مکرر آن نشانه گرفته‌اند، تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت».

این اتحادیه در توضیحی تکمیلی راجع به آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ گفت:«۱. برابر قرارداد منعقده بین اسکودا (به نمایندگی از کانون‌ها) در جایگاه کارفرما و سازمان سنجش (شاخۀ رسمی و قانونی برگزاری آزمون‌های سراسری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) به‌عنوان کارگزار، تمامی اقدامات لازم از قبیل نظارت، انتخاب سؤال‌ها، انجام قرنطینه، نحوۀ برگزاری، زمان برگزاری، مکان برگزاری، حمل بسته‌های لاک‌ومهرشدۀ سؤال‌ها به محل برگزاری، انتخاب ناظران، توزیع و نظارت بر چگونگی برگزاری، جمع‌آوری سؤال‌های هر حوزه، تهیه و تنظیم صورت‌جلسۀ برگزاری و بازگرداندن بسته‌های لاک‌وم0هرشدۀ سؤال‌ها به محل سازمان سنجش آموزش کشور و تحویل آن‌ها و ... تا اعلام‌ نتایج به اسکودا در چارچوب قرارداد یادشده، همه ‌وهمه به ‌وسیلۀ سازمان سنجش آموزش کشور و با حضور و نظارت تامۀ حراست و رعایت استانداردهای معمولِ سازمان سنجش صورت می‌گیرد و کانون‌های وکلای دادگستری و اسکودا، به نمایندگی از کانون‌ها، نقشی در انجام این فرایند زمان‌بَر، حساس و پرمسئولیت نداشته و ندارند، تنها به‌گونه‌ای تشریفاتی نماینده‌ای را رسماً به نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان در حوزۀ هر کانون معرفی می‌کنند تا در صورت نیاز، آن‌هم در حاشیه با سازمان سنجش همکاری کند ـ‌تا جایی که هیأت‌مدیرۀ کانون‌ها بعضاً ضرورتی به حضور در حوزه‌های برگزاری آزمون احساس نمی‌کنند.

۲. آزمون ۱۳۹۹ چنان‌که افتاده است و دانیم، چنین فرایندی را در قالبِ بند ۱ و به روال همیشگی طی کرده است، با این توضیح:

ازآنجاکه‌ زمان برگزاری آزمون باتوجه‌به شرایط کرونایی تغییر پیدا کرده است، سازمان در هر نوبت برای پرهیز از هرگونه شبهه‌ای ناچار به طرح دوبارۀ سؤال است، که در آزمون سال ۱۳۹۹ نیز این گونه عمل شد و این مهم دربارۀ همۀ آزمون‌های سراسری رعایت می‌شود.

۳. سلامت این آزمون توسط مسئولان و دفتر حراست سازمان سنجش تأیید شده است.

۴. شایعه‌های مسبوقِ به سابقه از چند سال پیش تاکنون در راستای تضعیف و ای‌بسا تخریب نهاد دیرپا و خدمتگزارِ کانون وکلای دادگستری توسط فرصت‌طلبانی منتشر شده و می‌شود، که بارها در این آزمون ناکام‌ مانده و توانایی علمی برای کسب موفقیت در آن را نداشته‌اند.

۵. اسکودا حق قانونی و اخلاقی خود می‌داند که به نمایندگی از کانون‌های بیست‌وشش‌گانۀ کشور، تعقیب کیفری شایعه‌پراکنان و عوامل پشت پردۀ آنان را ازطریق مراجع صاحب صلاحیت قضایی برای خود محفوظ دارد و در راستای صیانت از جایگاه حرفۀ شریف وکالت، شأن و منزلت وکیل و از همه مهم‌تر پایان‌دادن به حرکت‌هایی ایذایی از این دست و به‌تبع آن جلوگیری از ادامۀ ایجاد اخلال در اذهان عمومی از دیدگاه حقوق عمومی اقدام کند».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1078382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha