آموزش مهارت های کسب و کار به دانشجویان از رویکردهای دولت دوازدهم است

ابتکار گفت: این مطلب کلیدی و راهبردی برای دولت دوزادهم است که بتوانیم در کنار آموزش هایی که دانشجویان در رشته های خود می بینند برای دستیابی به مهارت و کسب و کار هم آموزش دیده و از این طریق آمادگی لازم را برای اشتغال پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «معصومه ابتکار» در مراسم اختتامیه «جشنواره کمند۲» که امروز (شنبه ۲ مرداد) به صورت مجازی و در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در موافقتنامه ای که از ابتدای دولت دوازدهم با وزارت علوم منعقد کردیم، در حوزه توان افزایی دانشجویان به خصوص در موضوع مهارت های زندگی، مهارت های رفتاری و مهارت های کار و کسب و کار توافق کردیم.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: رویداد کمند (کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر) تاکنون در ۱۶ استان و دانشگاه های متعدد کشور اجرایی شده و نتایج خوبی به دنبال داشته که این امر با همکاری خود دانشجویان، اعضای هیئت علمی و اساتید حاصل شده است.

 

وی عنوان کرد: این رویداد در دانشگاه بین المللی قزوین با توجه به تنوع موضوعاتی که برگزار شده یکی از رویدادهای خوب بوده که از ریاست دانشگاه و همکاران شان و دانشجویان تشکر می کنیم.

 

ابتکار اعلام کرد: این رویداد از این جهت برای ما ارزش دارد که یک الگوسازی برای اتصال به بازار کار است و این مطلب کلیدی و راهبردی برای دولت دوزادهم است که بتوانیم در کنار آموزش هایی که دانشجویان در رشته های خود می بینند برای دستیابی به مهارت و کسب و کار هم آموزش دیده و از این طریق آمادگی لازم را برای اشتغال پیدا کنند.

 

وی تأکید کرد: رویداد کمند این زمینه را فراهم می کند و مورد استقبال دانشجویان هم قرار گرفته و دانشجویان می توانند ایده پردازی کنند؛ ما در نظام دانشگاهی کمتر به ایده پردازی پرداخته ایم و این مسله افق جدیدی را گشوده و به دانشجویان فرصت داده شده تا ایده پردازی کنند.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: از دیگر طرح های مهمی که توانستیم اجرا کنیم در حوزه ارتقا تاب آوری اجتماعی و مهارت های ارتباطی و گفتگو بوده که تقاضا داریم دولت بعد این طرح ها را با قوت استمرار دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: انتظار است رویداد کمند آغاز حرکتی در دانشگاه ها باشد که استمرار یابد و دانشجویان دختر و پسر این فرصت را داشته باشند از این رویداد بهره گیرند و آموزش ها، مهارت ها و ایده هایی که می خواهند را ارائه دهند.

 

کد خبر 1078416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha