نهاد نماز جمعه بدهکار هیچ شخصی نیست

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه نهاد نماز جمعه و امام جمعه شهرستان وامدار و بدهکار هیچ شخص و یا دستگاهی نیست و نخواهد بود، گفت: هیچ مسئولی اجازه ندارد به انتقاد های نماز جمعه در خصوص سوء مدیریت ها معترض باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز(شنبه، ۲ مرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: نماز جمعه تجلی بندگی جمعی مومنان است.

 

امام جمعه بندر آستارا به کارکردهای نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه صرفا برای روز جمعه نیست و دارای کارکردهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی و اقتصادی است.

 

وی تصریح کرد: آشنا کردن مردم با مسائل نظام اسلامی، کشور و جهان، آگاهی دادن به مردم از موفقیت های نظام اسلامی، موضع گیری در مقابل نقشه ها و توطئه های دشمنان، اطلاع رسانی از سوء مدیریت ها و ضعف ها، ترویج مفاهیم دینی و اخلاقی، بیان و طرح مسائل اقتصادی کشور و مردم از جمله مهم ترین کارکردهای نماز جمعه است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه همه باید در راستای آشنا کردن مردم با کارکردهای نماز جمعه تلاش کنند، گفت: هیچ مسئولی اجازه ندارد به انتقاد های نماز جمعه در خصوص سوء مدیریت ها معترض باشد.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه مسئولانی که خوب کار می ‌کنند باید از حضور در جمع مردم ترسی نداشته باشند، اضافه کرد: باید مشکلات شهر را بیان کرد، ولی متاسفانه بیان مشکلات به مذاق برخی از مسئولین خوش نمی آید.

 

وی با بیان اینکه امام جمعه با قاطعیت به نقد مشکلات موجود در شهرستان پرداخته و در صورت وجود هر نوع مشکل و معضلی در عملکرد ادارات و ارگان‌ها آن را به صورت شفاف از تریبون مقدس نماز جمعه اعلام می‌ کند، ادامه داد: نهاد نماز جمعه و امام جمعه شهرستان وامدار و بدهکار هیچ شخص و یا دستگاهی نیست و نخواهد بود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا از هم پاشیدگی خانواده ها را ناشی از کم ‌کاری نهادهای فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی و سایر نهادها با ارائه برنامه ‌ها و راهکارهای اساسی شرایط کاهش آمار طلاق‌های توافقی را فراهم کنند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه درست کردن یک خانواده خوب، جامعه را خوب می کند، گفت: عامل فساد اجتماعی و اخلاقی درست نکردن یک خانواده خوب است.

 

کد خبر 1078444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha