مردم مسئولیت پذیر و مسئول پاسخگو، مهمترین مطالبه مجمع مطالبه گران استان زنجان است

حاتمی مهمترین مطالبه این مجمع را مردم مسئولیت پذیر و مسئول پاسخگو خواند و گفت: در حال حاضر موضوعاتی همچون وضعیت معادن، وضعیت کوچه های منتهی به رختشویخانه و دو برابر شدن هزینه آرامستان جدید به عنوان مهمترین مطالبه مردم زنجان مطرح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دبیر مجمع مطالبه گران استان زنجان امروز در نشست خبری خبرنگاران اظهار کرد: این مجمع زیر نظر، مجموعه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله(عج) فعالیت می کند که فرماندهی آن را سردار جعفری فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برعهده دارد و در اول اردیبهشت سال 98 با حکم رهبری به این سمت منصوب شد.

 

اصغر حاتمی با بیان اینکه یکی از ماموریت های این مجمع بسترسازی برای حضور و سازماندهی گروه های خودجوش مردمی است، گفت: مطالبه ای موثر است که مردم پایه آن باشد و به هیچ ارگان و سازمانی وابسته نباشد.

 

وی با بیان اینکه مجمع مطالبه گری به منظور تحقق فرامین رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ایجاد شده است، گفت: رهبری در دیداری با دانشجویان از مطالبه گری مردم ابراز رضایت کردند؛ از اینرو این ماموریت به قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله(عج) سپرده شد.

 

این مسئول با یادآوری اینکه مجمع مطالبه گران استان زنجان در 24 تیرماه امسال با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی تشکیل و بنده به عنوان دبیر آن انتخاب شدم، افزود: در این مجمع تلاش خواهد شد تا از ظرفیت رسانه های استان زنجان نیز استفاده شود و فرهنگ مطالبه گری در جامعه نهادینه گردد.

 

حاتمی با بیان اینکه در صورت مطالبه گری عالمانه و منطقی می توان به نتیجه رسید، افزود: در هر مطالبه ای پیوست رسانه ای یک اصل است ولی قرار نیست هر مطلبی رسانه ای شود.

 

دبیر مجمع مطالبه گران استان زنجان با اشاره به اینکه این مجمع واسطه میان مردم و مسئولان خواهد بود، گفت: لازم است تا مسئولان به صورت شفاف با مردم سخن بگویند و امیدواریم همه مسئولان پاسخگو بوده و زمینه رشد و توسعه استان فراهم شود.

 

وی یکی از دغدغه های این مجمع را خارج ساختن استان از حیاط خلوت اقتصادی خواند و گفت: در این صورت استان زنجان به بالاترین سطح صنعتی و اقتصادی تبدیل می شود از اینرو تلاش می کنیم با ایجاد جریان شناسی و شناسایی هسته های مردمی در بخش های مختلف وارتباط گیری با آنان ، راه های مطالبه گری قانونی را آموزش داده و این فرهنگ را در استان نهادینه کنیم.

 

حاتمی با یادآوری اینکه در این مجمع وجود شخصیت هایی چون نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس، دادستان، فرمانده سپاه، نیروی انتظامی و پلیس فتا تسهیل گر کارها و ضمانت اجرایی این مجمع خواهند بود، افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالبه گری در استان ازظرفیت مساجد و محلات نیز استفاده خواهد شد.

 

وی مهمترین مطالبه این مجمع را مردم مسئولیت پذیر و مسئول پاسخگو خواند و گفت: در مدت زمانی که این مجمع در استان تشکیل شده است موضوعاتی همچون وضعیت معادن، وضعیت کوچه های منتهی به رختشویخانه و دو برابر شدن هزینه آرامستان جدید به عنوان مهمترین مطالبه مردم مطرح است.

 

کد خبر 1078452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha