احیای امر به معروف و نهی از منکر راه مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن است

بحرینی گفت: راه مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن، احساس مسئولیت همه آحاد جامعه و تقویت امور فرهنگی و مذهبی و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مرتضی بحرینی»، امروز (شنبه 2 مرداد) در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: برخی افراد با آوردن سگ به معابر و اماکن عمومی باعث ایجاد تهدید بهداشتی و وحشت در سطح شهر شده اند و برخورد با مخلین نظم و آرامش عمومی ضرورتی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس افزود: اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست و برای رفع دغدغه متدینین نسبت به  این مسائل فرهنگی  نیازمند ورود جدی و به موقع و تصمیم گیری‌های لازم  از سوی دستگاه‌های متولی هستیم.

وی اضافه کرد: هدف دشمن از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، فراتر از هدف قراردادن مسئله حجاب و عفاف جامعه است و بدحجابی و سگ گردانی در سطح شهر از آسیب های این تهاجم است.

بحرینی تصریح کرد: دشمنان ما برای ترویج بی ‌بند و باری اجتماعی و فرهنگی جامعه در همه زمینه‌ ها هزینه های سنگینی می کنند و راه مقابله با این تهاجمات احساس مسئولیت همه آحاد جامعه و تقویت امور فرهنگی و مذهبی و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی به کمک ضابطین قضایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی ضمن رعایت جوانب با موضوع مزاحمت‌ ها، استعمال کنندگان مواد مخدر در سطح پارک ‌ها و فضاهای سبز، بدحجابی رانندگان خودروها در سطح شهر و سگ گردانی با قاطعیت برخورد می‌ کند.

بحرینی اضافه کرد: برای پیشگیری از آسیب ‌های فرهنگی در استان به همکاری مسئولان فرهنگی در این حوزه، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، شهرداری و  اتاق اصناف با دستگاه قضایی نیاز داریم.

حجت الاسلام «علی کرم عباسی»، دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان نیز در این جلسه گفت: باید با فعالیت‌های فرهنگی و افزایش سطح اطلاعات و معلومات مردم مخاطرات نگهداری سگ و برخی از حیوانات دیگر را گوش زد کنیم و حفظ حقوق شهروندی و امنیت روانی و جانی جامعه توسط مردم و مسئولان لازم است تا منکرات در جامعه عادی نشوند.

خاطر نشان می شود با افزایش پدیده سگ گردانی در سطح شهرها و به خطر انداختن سلامت و امنیت افراد جامعه موجی از اعتراضات مردمی به راه افتاده است و جلسه ای با حضور دستگاه های متولی در این زمینه برگزار شد.

کد خبر 1078476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha