تصمیمات شتابزده و غیرکارشناسی به صنعت چای کشور آسیب زد

حجت‌الاسلام صفری ملک میان حمایت از چایکاران و کارخانجات چایسازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تصمیمات شتابزده و غیرکارشناسی به صنعت چای کشور آسیب زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (شنبه،۲ مرداد) در نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات صنایع چایسازی شهرستان رودسر که با حضور رئیس سازمان چای کشور، فرماندار رودسر و کارخانه‌داران شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: باید به هر نحو که شده از چایکاران و کارخانه‌داران حمایت کنیم.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان ابراز داشت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با فعالان صنعت چای به ما کمک می‌کند تا مشکلات و موانع را بیشتر شناسایی کرده و در جهت رفع آن تلاش کنیم بنابراین چنین رویکردهایی می‌تواند بسیار مثمرثمر واقع شود.

 

صفری ملک میان تصریح کرد: وقتی از کارخانجات چایسازی و روند برداشت برگ سبز چای توسط کشاورزان بازدید می‌کنم شاهد یکسری تناقض‌ها و تضاهدهایی می‌شوم و سؤالی که در ذهنم متبادر می‌شود این است که مدل فعلی که در حال پیروی از آن هستیم آیا به رشد صنعت چای کشور کمک می‌کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس افزود: تصمیمات و برنامه‌ها در حوزه صنعت چای کشور باید با دقت گرفته شده و اجرایی شود تا چند سال آینده تبعات منفی و زیانبار آن متوجه این صنعت و کشاورزان چایکار نشود.

 

وی با بیان اینکه در دهه 60 نمونه همین تصمیمات شتابزده و  غیرکارشناسی اعمال و دردسر بزرگی برای صنعت چای کشور ایجاد شد اضافه کرد: در اواخر دهه 70 هم بی‌تدبیری‌ها باز به صنعت چای کشور خسارت وارد کرده و به منحل شدن سازمان چای منجر شد.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه حرکت‌ها و اقدامات در بحث صنعت چای باید حساب شده باشد اذعان کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که تا پنج یا ده سال دیگر در شیب سقوط قرار بگیریم و ضررها و زیان‌های زیادی متوجه کارخانه‌داران بشود.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان پیگیری رفع دغدغه‌های چایکاران و کارخانه داران چایسازی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هدف و فلسفه وجودی برگزاری چنین جلساتی پیدا کردن بهترین راه‌حل برای کمک به صنعت چای است.

کد خبر 1078493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha