جنبش و تکاپوی بچه های مسجد در دهه ولایت و امامت

عید غدیرخم و دهه ولایت و امامت مایه شادی و شور بین مسلمین و شیعیان است که این ایام مبارک جنبش و تکاپوی بچه‌های مسجد در دهه ولایت و امامت را به همراه داشته است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: عید غدیرخم؛ این عید بزرگ و مناسب عظیم که در تاریخ شیعیان سرنوشت ساز بوده و بی توجهی به آن سبب آسیب به گسترش دین و ولایت شد و شیعیان به سبب نعمت عظیم ولایت خداوند را شاکرند و در نزد آنان از مناسبت های مهم همین عید غدیرخم است.

 

گرامیداشت این مناسبت بزرگ در دهه های اخیر مورد توجه قرار گرفته اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد از این رو باید متولیان حوزه های فرهنگی سهم خود را در این خصوص ایفا کنند و زمینه ساز و رشد و اعتلای این مناسبت بشوند.

 

همانند عید نوروز و دیگر مناسبت ها باید توجه ویژه ای به این عید بزرگ و رویداد عظیم بشود و چه خوب که افتتاح پروژه و طرح های مهم فرهنگی و اجتماعی، آیین ها، اهدا هدایا و برنامه های مهم به این موضوع اختصاص پیدا کند.

 

کارشناسان می گویند همین بی توجهی به عید غدیر و موضوع ولایت بود که موجب آسیب و انحراف دین شد و ماموریت مهمی نیز بر عهده همگان قرار گرفت تا این عید را تکریم و پیام غدیر را منتقل کنند.

 

برگزاری حشن و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری نقش موثری در انتقال پیام غدیر و تکریم این مناسبت مهم دارد تا اینکه نسل جوان و نوجوان این مناسبت را در ذهن خود ماندگار کنند.

 

مدیر مسئول کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران در این باره گفت: شناخت از غدیر و این مناسبت مهم وابسته به فعالیت های فرهنگی نهادهای فعال در این حوزه، رسانه ها، خانواده ها و عموم مردم است و اگر تبلیغات و برنامه گسترده انجام شود نسل جوان و نوجوانان به دنبال کشف حقیقت این رویداد خواهند رفت.

 

«اکبر مهدی زاده« ادامه داد: این مناسبت با کارهای موثر و اثر بخش و مهم ناشناخته نخواهد ماند و برای این موضوع باید برنامه ریزی جدید و خوبی بشود و از فضای مجازی نیز بهره ببریم.

 

*آذین بندی  تبلیغات محلی

 

سایه کرونا بر مناسبت ها باعث شده که بسیاری از برنامه ها و نشست و همایش ها برگزار نشود و یا میزان مشارکت کمتری داشته باشد اما در این میان آذین بندی و تبلیغات محلی بسیار مهم و اهمیت یافته و مدیریت شهری، ستادهای غدیر، نهادهای فرهنگی و عموم مردم به صحنه آمده اند.

 

دبیر بنیاد غدیر استان اصفهان درباره این اقدام گفت: مثل ایام محرم که پرچم های مشکی نصب می شود در ایام عید غدیر نیز پرچم های شادباش و تبریک نصب شده و حال و هوای خاصی در شهرها و روستاها ایجاد کرده است.

حجت الاسلام «اسماعیل دست افکن« خاطرنشان کرد: در این باره بچه های مسجد و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش آفرین بوده و با نصب بنر، پرچم، پارچه نویسی و ماشین نویسی فعالیت تبلیغی انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: شهرداری ها و کسبه نیز فعالیت تبلیغی و نصب پرچم دارند و همه در کنار همدیگر برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی کار می کنند.

 

*جنش و تکاپوی در فضای مجازی  

 

فضای مجازی هم فرصت دیگریست برای تکاپو و جنبش و تبلیغات فضای مجازی که بچه های مسجد از آن استفاده کرده اند و تبلیغ و فعالیت های تولید محتوا انجام داده اند.

 

جشنواره و مسابقات این حوزه حرکت جدیدی برای حمایت از فعالیت های خوش ذوق و خاص اعضای کانون های مساجد و دیگر عموم افراد است.

 

«زهرا محمدی« یکی از اعضای کانون های مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه از حالا برنامه ها و محتواهای خود را برای نشر در شبکه های اجتماعی شخصی و عموم آماده کرده گفت: این کار سبب ایجاد شادی و نشاط شده و هم اینکه در انتقال فرهنگ غدیر نقش دارد.

 

وی ادامه داد: از ظرفیت کانون و همسالان در این مرکز فرهنگی برای تولید پادکست و محتوای دیجیتال استفاده می شود.

 

*جشن های مردمی و فعالیت های متنوع فرهنگی

 

بچه های مسجد با شادی و نشاط و علاقه به میدان آمده اند تا جشن هایی پرشکوه برگزار کنند که در این میان مشارکت و حمایت خیرین پشتوانه مهمی برای اعضای کانون های مساجد بوده است.

 

«سالار امینی» یکی از اعضای کانون که با دوستانش مشغول به فعالیت تبلیغاتی و مقدمات جشن های مردمی در فضای باز بود در این باره گفت: گرامیداشت مناسبت ها فرصت خوبی برای تبلیغ و فعالیت دینی است.

وی افزود: ما نوجوانان و جوانان مبلغ غدیر هستیم و نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی داریم و در کنار آن پیام غدیر را نیز با برنامه های فرهنگی و هنری انتقام می دهیم.

 

این شور و نشاط به گفته مسئولان کانون های مساجد و نهادهای فرهنگی قابل تقدیر است و سال به سال شاهد اتفاقات عظیمی هستیم.

کد خبر 1078510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha