واقعه غدیر باید مقوم وحدت در جامعه اسلامی باشد

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: واقعه غدیر به جای آنکه محل خدشه در وحدت جامعه اسلامی باشد باید مقوم وحدت باشد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شبستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اینکه مهمترین درس غدیر تقویت وحدت در جامعه است ،گفت: وحدت بین جامعه اسلامی باید زاییده غدیر باشد به این معنا که واقعه غدیر به جای آنکه محل خدشه در وحدت جامعه اسلامی باشد باید مقوم وحدت باشد از این جهت که ما در غدیر اصولی مثل توحید ،نبوت ،رسالت امامت ،ولایت و وصایت که مندرج در خطبه غدیر است را داریم که همه اینها جامع همه مذاهب اسلامی است.


این عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برداشت ما از غدیر نباید مصادره ظالمانه باشد به این معنا که غدیر را صرفا مذهب شیعه به اسم خودش مصادره کند غدیر باید به کل جهان اسلام توسعه داده شود جهان اسلام باید به شکلی جلو برود که غدیر را همه مسلمانان جشن بگیرد هرکسی برداشت شیرین الهی از خطبه و واقعه غدیر داشته باشد.

 

وی در مورد اینکه سیاستمداران مهمترین درسی که از واقعه غدیر می گیرند چیست ،گفت: سیاستمداران مهمترین درسی که از غدیر باید بگیرند در موضوع مدیریت و ویژگی های مدیر و رهبران جامعه اسلامی است که این ویژگی ها عدالت خواهی ،تظلم خواهی و ظلم ستیزی است که مندرج در خطبه غدیر و قابل برداشت از خطبه غدیر است.

کد خبر 1078538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha