معیشت مردم در روستاهای بافت وابسته به قنات است/نیازمند اعتباراتی برای ساماندهی قنوات آسیب دیده از سیل هستیم

زند اقطاعی با بیان اینکه نیاز به امکانات و ماشین آلات بیش از آن است که در منطقه مستقر شده زیرا معیشت مردم وابسته به این قنوات است؛ اظهار کرد: اقدامات اورژانسی شروع شده اما نیازمند اعتباراتی برای ساماندهی قنوات هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مجید زند اقطاعی، شنبه شب(۲ مرداد) در گفتگوی ویژه سیمای مرکز استان  گفت: در سیل اخیر شهرستان بافت بیشترین آسیب  به حوزه کشاورزی به ویژه قنوات وارد شد.

 

 

فرماندار بافت افزود: 60 رشته قنات دچار آسیب شد که از این تعداد 12 رشته به طور کامل تخریب شده و در حال حاضر اولویت دارترین موضوع ما همین بحث قنوات است.

 

 

وی با بیان اینکه نیاز به امکانات و ماشین آلات بیش از آن است که در منطقه مستقر شده زیرا معیشت مردم وابسته به این قنوات است؛ اظهار کرد: اقدامات اورژانسی شروع شده اما نیازمند اعتباراتی برای ساماندهی قنوات هستیم.

 

 

زند اقطاعی خاطرنشان کرد: در سیل اخیر 40 روستا در شهرستان بافت درگیر سیل بودند و هزار کیلومتر از جاده های روستایی و معابر شهری مشکل داشتند اما در حال حاضر محورهای مواصلاتی باز است.

 

 

وی ادامه داد: خطوط انتقال آب شرب و گاز و برق هم دچار مشکل شد که 32 کیلومتر خطوط آب و هزار متر خطوط  برق و گاز مشکل داشتند که این نیز رفع شد و اکنون در حوزه زیرساختی مشکلی در شهرستان نداریم.

 

 

فرماندار بافت، بیشترین آسیب ها را متوجه دهستان کیسکان دانست که 12 روستای آن دچار آسیب شدند.

 

 

وی تصریح کرد: اکیپ های هلال احمر و بنیاد مسکن در منطقه مستقر هستند تا بررسی نهایی انجام شود و کسی از قلم نیفتد.

 

 

 

کد خبر 1078544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha