بدهی به بانک، یک واحد تولیدی را تعطیل کرد

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی فاروج به دلیل بدهی به بانک تعطیل شد.

«احسان افتخاری» با بیان اینکه یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی فاروج به دلیل بدهی به بانک تعطیل شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: این واحد با بکارگیری 40 نیروی خانم به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده بود که پروانه آن به دلیل معوق شدن تسهیلات و پرداخت نشدن آن در مهلت های تعیین شده، تعلیق شد.

 

 مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج افزود: تسهیلات دریافتی، دو میلیارد ریال بود که با به تعویق افتادن بازپرداخت به هشت میلیارد ریال رسید.

 

افتخاری افزود: در شهرستان فاروج با مجوز این دستگاه 22 واحد صنعتی راه اندازی شده که از این تعداد 20 واحد فعال است و علاوه بر تعطیلی واحد تولیدی کیک و کلوچه، واحد تولیدی مس کالجویان هم با توجه به اصلاح فرآیند تولید، تعطیل است.

 

وی گفت: تولید 50 کیلو برای واحد توجیه نداشت که با اصلاح  فرآیند، تولید به یک هزار کیلو در ماه با خلوص 99.96 درصدی کاتد مس می رسد.

 

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج، با اشاره به اینکه طرح های تولید یراق آلات و جعبه های پلاستیکی جواز تاسیس دریافت کرده و در مرحله ساخت و ساز بنا است، افزود: این واحدها نیاز به حمایت تسهیلاتی دارند که با توجه به 18 درصد سود داشتن تسهیلات رونق تولید، برای مراحل اولیه سرمایه گذاری این رقم قابل توجیه نیست و تولید کنندگان را تبدیل به بدهکار می کند.

 

افتخاری، مهمترین مشکل واحدهای تولیدی شهرستان را سرمایه در گردش، هزینه های تعمیر و تجهیز و توسعه طرح عنوان کرد.

 

کد خبر 1078593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha