عید غدیر را با خدمت به محرومان گره بزنیم/ گره‌گشایی از مردم سنت غدیری ائمه(ع) است

حجت‌الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: باید عید غدیر را با خدمات اجتماعی اقتصادی به محرومان گره بزنیم. اگر به آنچه درباره عید غدیر سفارش شده، عمل کنیم مشکلات مومنان و مسلمین حل می‌شود اشکال ما این است که نتوانسته‌ایم به سیره اهل بیت(ع) عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین ابراهیمی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت  خبرگزاری شبستان با تاکید بر لزوم بزرگداشت دهه امامت و ولایت و ایام منتهی به عید سعید غدیر، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) معرفی امیرالمومنین علی(ع) را با کیفیتی خاص و در مراسمی ویژه انجام دادند و این اهمیت موضوع را می رساند و تصریح دارد ما در مقابل غدیر که بنابر روایات عید الله الاکبر است وظیفه داریم، چون این عید اساس دین است و نه شیعه و نه اهل سنت اصل غدیر را انکار نمی کنند.

 

تولیت مدرسه علمیه ثقلین تهران ادامه داد: وظیفه داریم حقایق غدیر را برای مردم تبیین کنیم و به بزرگداشت این ایام بپردازیم. این بزرگداشت جلوه های مختلفی دارد که رسیدگی به محرومان، گره گشایی از مشکلات مردم، جشن گرفتن و در جشن ها توجه داشتن به طبقات پایین جامعه از جمله آنها است. دید و بازدید با برادران دینی هم از سنت های غدیر است که با توجه به شرایط کنونی ناشی از کرونا باید به رعایت پروتکل ها و به صورت محدود انجام شود.

 

وی با تاکید بر لزوم تشویق مردم به خدمت به جامعه در ایام عید غدیر، تصریح کرد: در عید غدیر مومنان را مورد توجه قرار دهیم و به دعا و نیایش و توسل به درگاه باری‌تعالی برای رفع مشکلات اهتمام کنیم، چون غدیر از بزرگ ترین اعیاد است باید بزرگ ترین خواسته های‌مان را در این عید بیان کنیم و آنها را از خدا بخواهیم.

 

وی با بیان اینکه برای عید غدیر سنت ها و اعمال بسیار سفارش شده است، گفت: از سنت های متداول ائمه(ع) در غدیر کمک کردن به دیگران بود و خوب است ما نیز این سنت را احیاء کنیم و به آن اهتمام داشته باشیم. گفتن عبارت «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ» در دیدار و برخوردها با یکدیگر نیز از جمله این سنت ها است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه کمک به فقرا چه در قالب اطعام و چه دیگر کمک ها از سفارش های موکد درباره غدیر است، تاکید کرد: باید عید غدیر را با خدمات اجتماعی اقتصادی به محرومان گره بزنیم. اگر به آنچه درباره عید غدیر سفارش شده عمل کنیم مشکلات مومنان و مسلمین حل می شود اشکال ما این است که نتوانسته ایم به سیره اهل بیت(ع) عمل کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو، در عید غدیر هم اطعام محرومان هم کمک به محرومان در قالب صدقات جاریه و اقداماتی که مورداستفاده طبقات محروم قرار بگیرد، شایسته و دارای برکات بسیار است. خوب است در این ایام بساطی را پهن کنیم که ماندگار باشد و به کارهای خیر اختصاص بیابد مثل آنچه بنیاد برکت در رابطه با واکسن کرونا انجام داد.

 

کد خبر 1078614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha