احداث بزرگ‌ترین مرکز گفتگوی ادیان اروپا در داغستان

معاون مفتی جمهوری داغستان روسیه از احداث بزرگ‏ترین یک مرکز فرهنگی اسلامی برای تقویت گفتگوی بین ادیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، احمد نادر بیگوف، معاون مفتی جمهوری داغستان روسیه به اسپوتنیک گفت: کار ساخت یک مرکز معنوی و فرهنگی برای تقویت گفتگوی بین ادیان آغاز شده است. این مرکز فرهنگی در مساحت بزرگی به نام «حضرت محمد(ص)» ساخته می شود.

 

بیگوف افزود: این مرکز اسلامی دارالفتوا، مرکز خرید و بوستانی به نام حضرت عیسی(ع) پیامبر صلح و دوستی خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: ما معتقدیم که همه پیامبران انبیای الهی بودند، اگرچه حضرت محمد(ع) خاتم انبیاء است. با این وجود، ما گاهی مناسبت های مرتبط با حضرت عیسی(ع) را جشن می گیریم و این مسئله باعث تعامل بین ادیان در این مرکز خواهد بود.

 

معاون مفتی داغستان گفت: این مرکز در مساحتی بالغ بر 20 هکتار در ماخچ قلعه احداث می شود که شامل مسجد باکلیه امکانات، پارکینگ زیر زمینی، کوچه های پرنقش و نگار، موزه، مرکز اسلامی و مدرسه است.

 

بیگوف ادامه داد: این موزه فرهنگ های ملت های مختلف را به نمایش خواهد گذاشت. این موزه مزین به نام حضرت عیسی(ع) است و فعالیت های آن در چارچوب دینی خواهد بود. درهای این موزه به روی گردشگران باز خواهد بود.

 

وی افزود: این مرکز بین ماخاچ قلعه و شهر کاسپیک قرار دارد که شامل بناهای مربوط به حضرت محمد(ص) و تاریخ اسلام از جمله نمونه ای از خانه حضرت محمد(ص) در مقباس واقعی است که روش معماری مسجد النبی در مدینه منوره شبیه سازی شده است.

 

احتمال می رود گنجایش این مسجد به 50 هزار نمازگزار برسد و بزرگ ترین مسجد در اروپا و مرکز معنوی بانام حضرت مسیح(ع) به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز در اروپا خواهد بود.

 

کد خبر 1078622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha