رقابت اقتصادی مناسب با تدوین آئین نامه اجرایی حمایت های دولت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی

فروغان گفت: تدوین آئین نامه اجرایی حمایت های دولت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی امکان رقابت مناسب در عرصه داخلی و خارجی را برای فعالان اقتصادی ما فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (یکشنبه 3 مرداد) در جلسه مشترک کمیسیون انرژی، صادرات، واردات و کمرگ اتاق بازرگانی فارس و تشکل خدمات فنی و مهندسی استان راهکارهای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی کشور گفت: بخش صادرات کشور ما از نظر ساختاری مناسب نیست و تاکنون از بیش از 10 درصد توان صادراتی کشور استفاده نکرده ایم.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: استان فارس در حوزه های صادراتی ظرفیت های فراوانی دارد که می تواند ارزآور و ثروت آفرین باشد اما به دلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب صادراتی و اقتصادی و عدم حمایت دولتی رقابت های ناسالمی در بخش اقتصاد کشور وجود دارد اما آئین نامه اجرایی حمایت های دولت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی تا حدودی می تواند ساختارهای این بخش را سامان دهد.

وی اضافه کرد: با این آئین نامه از طریق سازمان توسعه تجارت، مطالعه و نیازسنجی بازارهای کشورهای هدف و حمایت های لازم می توان موفقیت هایی کسب کرد.

فروغان تاکید کرد: برای تدوین نهایی آئین نامه اجرایی حمایت های دولت از صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی باید نظرات نخبگان و فعالان اقتصادی را نیز جمع آوری کرد.

وی تصریح کرد: تدوین این آئین نامه در رونق و توسعه صادرات کشور کمک کننده است و امکان رقابت مناسب در عرصه داخلی و خارجی را برای فعالان اقتصادی ما فراهم می کند.

کد خبر 1078749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha