افزوده شدن پنج شهر خارجی به شبکه شهرهای دوست و خواهرخوانده شیراز

جورکش گفت: پنج شهر خارجی به شبکه شهرهای دوست و خواهرخوانده شیراز طی چهار سال اخیر افزوده شده و اقدامات خوبی برای توسعه روابط شهر به شهر به انجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید جورکش»، امروز (یکشنبه 3 مرداد) از افزوده شدن پنج شهر خارجی به شبکه شهرهای دوست و خواهرخوانده شیراز طی چهار سال اخیر خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: در دوره فعلی مدیریت شهری شیراز در توسعه و گسترش ارتباطات شهر با شهر روند خوبی داشته ایم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: تا سال ۹۶  شیراز با شهر دوشنبه تاجیکستان، نیکوزیا قبرس، چونگ چینگ چین، وایمار آلمان و پچ مجارستان رابطه خواهرخواندگی و با  غازی آنتپ ترکیه تفاهم نامه همکاری داشت.

وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده علاوه بر احیا و تعمیق روابط پیشین، با «نانجینگ» چین تفاهم نامه خواهرخواندگی و با «درسدن» آلمان و «نووی ساد» صربستان  پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۲ تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم.

جورکش اعلام کرد: پیش نویس تفاهم نامه همکاری با فلورانس در سطح شهرداران 2 شهر و بوگوتا پایتخت کلمبیا و از شهرهای مهم فرهنگی اسپانیولی زبان در سطح معاونان فرهنگی نیز آماده شده و پس از طی مراحل لازم به زودی به امضای طرفین خواهد رسید.

وی ادامه داد: همکاری های علمی و فرهنگی شیراز با سایر شهرهای جهان از جمله تبادل سردیس با نانجینگ، برگزاری هفته فرهنگی آلمان در شیراز به مناسبت دویستمین سالگرد انتشار دیوان غربی شرقی «گوته»، نصب سردیس حافظ در «پچ»، تبادلات علمی و فنی با «درسدن» آلمان در زمینه تراموا از جمله اقدامات شهرداری شیراز در سال های اخیر است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز، از برگزاری یک دوره مسابقه نقاشی بین کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: توافق برای برگزاری مسابقه نقاشی «رنگین کمان صلح» با شهرهای بوگوتا، فلورانس و نووی ساد به طور جداگانه انجام شده و  هفته فرهنگی شیراز در فلورانس و هفته فرهنگی فلورانس در شیراز نیز مورد موافقت 2 شهر قرار گرفته است.

جورکش تصریح کرد: کسب کرسی در هیئت مدیره متروپلیس و هیئت مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان از اقدامات مطلوب شهرداری کنونی شیراز بوده است.

کد خبر 1078791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha