فرهنگ غدیر نیازمند عمومی شدن است

حجت الاسلام کرامتی با تبیین عظمت روز عید غدیر ، فرهنگ غذیر را نیازمندن عمومی شدن توصیف کرد و به شورای جدید پرداختن به امر فرهنگ با رویکرد اسلامی توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در جلسه هماهنگی جشن های عید غدیر شهرستان گلپایگان با یادآوری اعتقاد شیعه به اصل عدالت گفت: رسالت پیامبر و ۱۲۴ هزار پیامبر با واقعه غدیر به سرانجام رسید و خداوند در آیه سوم سوره مائده، این امر را به روشنی بیان کرده است.
امام جمعه گلپايگان با یادآوری اینکه اگر به فرهنگ و هدف غدیر توجه می شد، عاشورایی به وجود نمی آمد، بیان کرد: فرهنگ غدیر نیازمند عمومی شدن است، هرچند بنیاد غدیر از سالها پیش برای گسترش این فرهنگ تلاش کرده است اما هنوز این امر تحقق نیافته است زیرا همچنان برای پاسداشت غدیر نیازمند تدابیر و برنامه ریزی هستیم.
وی یکی از وظایف اصلی اعضای جدید شورا را پرداختن به امر فرهنگ با رویکرد اسلامی عنوان کرد.

شادی  غدیر از حیاط مسجد تا پارک 
در ادامه «محمد حسین طاهری» تقویت و انسجام و هویت بخشی به حرکت های خودجوش مردمی غدیر را هدف ستاد غدیر شهرستان گلپایگان عنوان کرد و گفت: پویش هر کاسب یک پرچم در سطح سه شهر گلپایگان، گلشهر و گوگد با نصب بیش از دو هزار پرچم منقش به نام‌ «امیرالمومنین» در سال جاری اجرایی می شود.
دبیر اجرایی ستاد غدیر شهرستان گلپایگان با بیان اینکه پویش هر خانه یک پرچم برای دومین سال پیاپی در شهرستان گلپايگان اجرا می شود، تاکید کرد: همه برنامه های عید غدیر در فضای باز برگزار می شود و شعار «تا ابد با غدیر می مانیم» شعار برنامه های عید غدیر شهرستان گلپايگان در سال ۱۴۰۰ است.
وی به برگزاری دو شب جشن به صورت تخصصی برای کودکان و نوجوانان توسط مجموعه دارالزهرا(س) و شب جمعه توسط ناحیه مقاومت بسیج در پارک جنگلی و برگزاری جشن توسط مجموعه تبیان در پارک لاله گوگد اشاره کرد و افزود: اطعام غدیر در سال جاری به بیش از ۳۰ هزار پرس می رسد که این رقم در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پرس بود و این اطعام خارج از اطعام های خانوادگی و محلی است.
طاهری از برگزاری جشن های غدیر در مساجدی که دارای محوطه تا ۲۵ ذی الحجه به صورت هر شب یک مسجد، خبر داد و بیان کرد: بچه های مسجد جوادالائمه، در شام غدیر، و در آستان امامزادگان ۱۷ تن به شبیه سازی واقعه غدیر می پردازند و برنامه کاروان دانش آموزی سادات همراه با والدین خود در شب عید غدیر از آستان امام زادگان سیدالسادات تا امام زادگان ۱۷ تن پیاده روی می کنند.

هیات های مذهبی در سطح بالای رعایت کرونایی 
دبیر بنیاد غدیر شهرستان گلپايگان از برگزاری کاروان های خودرویی در عصر روز عید غدیر پس از قرار عاشقی از گلزار شهدای گلپایگان تا پارک جنگلی با هماهنگی نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج  خبر داد و گفت: جشن های محدود و ویژه عید غدیر در آستان های امامزادگان خالق ابن بشیر (ع) وقتی علمدار واقع در روستاهای نیوان سوق و نار در شب و روز عید غدیر برگزار می شود.
وی به نور افشانی همزمان در هشت نقطه شهر گلپایگان و شهرهای گلشهر و گوگد به صورت جداگانه در شام عید غدیر خبر داد و مطرح کرد: ایستگاه های سلامت و ایستگاه های فرهنگی در نقاط مختلف شهرستان برپا می شود و سرود خوانی نیز در نقاط مختلف شهرستان اجرا می شود و همه تاکسی های گلپایگان تا روز عید غدیر با پرچم های علوی تزئین می شود.
طاهری برگزاری رزمایش کمک های مومنانه و خودرونویسی، خطبه خوانی غدیر و برپایی راهپیمایی بانوان در صبح جمعه و شرکت در دعای ندبهرا از دیگر برنامه های مردمی عید غدیر برشمرد
در ادامه «مهدی سرلک» با بیان اینکه جامعه مذهبی، ائمه جماعات و هیات های مذهبی از زمان بروز بیماری کرونا همگام مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا بودند و همواره بالاترین سطح رعایت را داشتند، گفت: اجرای برنامه های در فضای باز مشکل خاصی ندارد ولی با توجه به وضعیت رنگ قرمز کرونای شهرستان، بر گسترش برنامه ها در فضای مجازی تاکید شود و اصرار به جمعیت بالا نباید داشت./

کد خبر 1078849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha