استاندار زنجان بر ضرورت تقویت مهارت آموزی در استان تاکید کرد

فتح الله حقیقی گفت: دانشگاه و صنعت باید همدیگر را تکمیل کنند و علت ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای در دانشگاه‌ها این است که علم به سمت کاربردی شدن حرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مهارت در محل استانداری زنجان اظهار کرد: در صورت عملیاتی شدن سند توسعه مهارت استان به جهت استفاده از تجربه افراد سند خوبی است.

 

فتح الله حقیقی بر لزوم تقویت مهارت آموزی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید به جای ترویج عدم جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی فاقد مهارت، دانشجویان را برای یادگیری مهارت تشویق کنیم.

 

وی با اشاره به این سامانه همراه کارجویان، سامانه خوبی است، ادامه داد: فنی و حرفه‌ای فقط نظارت و کنترل را انجام دهد و کاریابی‌ها در این زمینه تقویت شوند.

 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: همه جوانان و فارغ‌التحصیلان، علاقه‌مند به مشاغل دولتی و پشت میز نشینی هستند و این بیگانگی متولیان امر را می‌رساند.

 

به گفته حقیقی، سند آمایش سرزمینی، سند اشتغال و سند منظومه روستایی در استان زنجان تدوین شده و باید با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه، آموزش‌های مخصوص ارائه شود.

 

وی با تاکید براینکه علم باید با فن مهارت آمیخته شود، گفت: دانشگاه و صنعت باید همدیگر را تکمیل کنند و علت ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای در دانشگاه‌ها این است که علم به سمت کاربردی شدن حرکت کرده است.

 

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان به راه اندازی سامانه همراه کارجویان ماهر در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ین اپلیکیشن شامل دو بخش است که بخش اول شامل اطلاعات و خدمات دسترسی به نیروهای ماهر است که قانون الزام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را اعمال می‌کنیم.

 

محمدرضا انصاری با یادآوری اینکه وقتی جهت سرمایه‌گذاری وارد استان زنجان می‌شوند، تامین نیروی ماهر از این طریق برای آن‌ها ممکن می‌شود، اظهار کرد: زنجان در استقرار نظام استاد و شاگردی، یکی از استان‌های پیشرو است و بانک اطلاعاتی استادکاران جهت معرفی به کارجویان، جمع‌آوری شده تا از تجربیات آن‌ها نیز استفاده شود.

 

وی افزود: بخش دوم این سامانه اطلاعات کارجویان است و با توجه به محدود بودن تعداد کاریابی‌های الکترونیکی در استان در اختیار کاریابی‌های غیردولتی قرار داده شده و ما در این سامانه فقط وظایف حاکمیتی و نظارتی را انجام می‌دهیم و بقیه کارها در بخش‌های غیردولتی انجام می‌شود.

 

کد خبر 1078891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha