برگزاری جشن های غدیر و توزیع کمک های مومنانه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان

ناهیدی فرد گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت جشن های غدیر در کانونهای فرهنگی و هنری شهری و روستایی استان همدان در قالب اجرای برنامه های متنوع برگزار می شود.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: از عید قربان تا عید غدیر با نام «دهه امامت و ولایت» نامگذاری شده که ویژه برنامه‌هایی متناسب با این ایام با رعایت پروتکل‌های اجتماعی و بهداشتی در سطح  برخی مساجد و کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: دعای عرفه به عنوان اولین مراسم دهه ولایت همزمان با روز عرفه در سطح کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان  همدان  که فضای مناسبی دارند، برگزار شد.

 

وی اظهار داشت: اجرای کاروان های شادی در سطح شهر و برخی روستاهی همدان، برپایی نمایشگاه بزرگ واقعه غدیر با همت کانون فرهنگی هنری شهید دستغیب در میدان امام خمینی (ره) همدان،

 

اطعام و افطار غدیریون در مساجد توسط گروه‌های جهادی  و اعضای کانون ،  توزیع کمک مومنانه به اقشار آسیب‌دیده و نورافشانی در بیش از ۱۳۳ مسجد از جمله برنامه‌های جشن عید غدیر با همکاری کانون های مساجد، خیران و ستاد مردمی غدیر  است.

 

وی با بیان اینکه ۳۱۳ کاروان شادی در سطح استان همدان برنامه دارند تصریح کرد: کاروان خودرویی، موتوری و دوچرخه سواری نیز از برنامه های مردمی ستاد غدیر استان است.

 

ناهیدی فرد ادامه داد: اجرای گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد در  مناطق مختلف در شب و روز غدیر از دیگر برنامه های اجرای کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام غدیر است.

 

 وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را تبیین و تشریح واقعه غدیر عنوان کرد و گفت: اهمیت عید سعید غدیر به عنوان برترین عیدها به سبب اهمیت موضوع ولایت و همچنین شخصیت ممتاز امیر مؤمنان علی(ع) به عنوان امام و پیشوا برترین الگو و نمونه برای مسلمانان است.

 

 

کد خبر 1078974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha