برگزاری مسابقه کتابخوانی «خطبه غدیر» به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

شفیعی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «خطبه غدیر» به مناسبت عید سعید غدیر به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون و با همکاری بنیاد بین المللی غدیر استان فارس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن گرامیداشت دهه ولایت و امامت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: کتاب و مطالعه مهمترین وسیله در تغییر و تحول فرهنگ جوامع بشری محسوب می‌شود و متولیان فرهنگی می توانند در این زمینه بسیار فعال بوده و با روش های مختلف این فرهنگ را در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان نهادینه کنند که در این راستا در جهت ترویج فرهنگ علوی و غدیر مسابقه مجازی بزرگ کتابخوانی خطبه غدیر در هفته امامت و ولایت برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه فرهنگ غدیر باید در جامعه اسلامی به یک فرهنگ فراگیر و مبنایی تبدیل شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت واقعه غدیر و توجه بیشتر متولیان فرهنگی به ترویج و معرفت این روز بزرگ در میان آحاد جامعه اسلامی تصمیم به برگزاری این مسابقه کتابخوانی گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه ولایت در حقیقت نقطه اجتماع و اتحاد جامعه است، خاطر نشان کرد: موضوع خلافت و جانشینی امام علی (ع)، چندین بار به صورت علنی و آشکار توسط پیامبر در مکان و زمان‌ های مختلف بیان شده بود، اما اعلام علنی این خلافت در مراسم حج الوداع نشان از اهمیت والای امامت و معرفی ایشان به گروه‌ها و قبایل مختلف مردم داشت.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه دعاهای روز غدیر را می توان نوعی تجدید عهد و پیمان با خدا و رسول و ائمه (ع) به شمار آورد، ابراز داشت: مکتب غدیر پیروی کردن از قرآن و سنت رسول خدا (ص) است و همه ما باید در مسیر الهی گام های موثری برداشته و ضمن قدر دانستن نعمت های خداوند، اتحاد و وحدت خود را در مقابل دشمنان حفظ كنیم.

شفیعی، هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی و همچنین تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم و توجه دادن افکار عمومی جامعه به‌ضرورت نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جامعه دانست و تصریح کرد: علاقمندان در این مسابقه می توانند با مراجعه به وبلاگ کانون به نشانی http://montezran.blogfa.com، نسخه بارگذاری شده متن خطبه غدیر همراه با سئوالات را مطالعه و پاسخ صحیح سئوالات طراحی شده را به صورت یک عدد 15 رقمی حداکثر تا 6 مردادماه 1400 به سامانه پیام کوتاه 6600071428 ارسال کنند.

وی، به 110 جایزه مسابقه کتابخوانی« خطبه غدیر» همزمان با روز عید سعید غدیرخم اشاره کرد و بیان داشت: به 50 نفر جایزه یک میلیون ریالی و به 60 نفر دیگر 60 کتاب نفیس به قید قرعه اهداء خواهد شد.

 

کد خبر 1079009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha