برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد  در تنگه مرصاد

مراسم گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امام جمعه و استاندار کرمانشاه، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان و جمعی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران، گروهک منافقین که دست بیعت با صدام جنایتکار داده بودند، طی یک عملیاتی از پیش طراحی شده قصد داشتند از غرب کشور وارد، شوند. خیال خام آن ها بر این بود که مردم به صفوف منافقین خواهند پیوست، اما در جریان عملیات متوجه شدند که نیروهای مردمی با اتحاد و یکپارچگی در کنار نیروهای نظامی بر علیه منافقین ایستادگی می کنند.

 

براساس این گزارش، عملیات مرصاد روز پنجم مرداد سال ۶۷ با رمز یا صاحب الزمان(عج) بمنظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده، از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه (باختران)‌ انجام گرفت.

همچنین، در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتیبانی هوانیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند.

گفتنی است،  رزمندگان اسلام روز پنجم مرداد ماه عملیات مرصاد را آغاز کردند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده و بقیه را به فرار واداشتند. در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند.

 

 

کد خبر 1079116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha