ایران لولای هر فرصت یا به زبان سیاسی، ژئوپلیتیک فرصت ها است

روزبه با اشاره به اینکه ایران به لحاظ برخورداری از توان فنی مهندسی قابلیت انتقال دانش فنی و مهندسی به کشور‌های همسایه را دارد، گفت: ایران لولای هر فرصت یا به زبان سیاسی، ژئوپلیتیک فرصت هاست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسین روزبه، کارشناس مسائل غرب آسیا شب گذشته (دوشنبه ۴ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه ایران به لحاظ برخورداری از توان فنی مهندسی قابلیت انتقال دانش فنی و مهندسی به کشور‌های همسایه را دارد، گفت: آیا با صرف داشتن دانش فنی و مزیت‌های اقتصادی روابط ایجاد می‌شود؟ خیر. برای این کار تلاش میان دستگاهی برای تبدیل فرصت به مزیت و منفعت نیاز است.

 


روزبه با بیان اینکه شناسایی ظرفیت ها، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در روابط دیپلماسی منطقه‌ای بسیار اهمیت دارد، گفت: ایران لولای هر فرصت یا به زبان سیاسی، ژئوپلیتیک فرصت هاست. ابرفرصت‌های ایران یکی در حوزه فرهنگ و تمدن و دیگر دنیای اسلامی نهفته است و انتظار می‌رود این فرصت ها، به آورده‌ای برای کشور تبدیل شود.

 

روزبه با اشاره به اینکه باورمندی به فرصت‌ها و آورده‌های پس از آن و باور مندی به توانمندی منافع ایران باید مدنظر قرار گیرد، گفت: این باورمندی در گام اول به جغرافیای همسایگان می‌رسد. منافع ایران در بستر ایجاد روابط با همسایگان قرار دارد، منافع را نباید فقط اقتصادی دید، امروز گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه از جذابیت‌های بسیاری برخوردار است.
کد خبر 1079249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha