زیرساخت‌های ورزشی گیلان ضعیف و فرسوده هستند

بخشی با بیان اینکه گیلان ۱۴۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته و دو برابر این تعداد ورزشکار سازمان‌نیافته دارد گفت: زیرساخت‌های ورزشی گیلان اکثرا فرسوده هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مریم بخشی» امروز  (سه‌شنبه، 5 مرداد) در جمع خبرنگاران یکی از مشکلات عمده ورزش گیلان را ضعف زیرساخت‌های ورزشی آن اعلام کرد و اظهار داشت: در سه سال اخیر موفق شدیم 106 میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت‌های ورزشی استان گیلان جذب کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی استان اکثرا فرسوده و بعضی‌ها حتی از درجه کارایی ساقط هستند عنوان کرد: گیلان 140 هزار ورزشکار سازمان‌یافته و دو برابر این تعداد ورزشکار سازمان‌نیافته دارد و از استان‌هایی محسوب می‌شود که رغبت و اشتیاق به ورزش در آن بسیار زیاد است.

 

بخشی یکی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان گیلان در چند ساله اخیر را اصلاح زیرساخت‌های موجود ورزشی استان اعلام کرد و یادآور شد: همه ما می‌دانیم که در حال حاضر ساخت یک ورزشگاه و یک مجموعه ورزشی با سبک و سیاق استاندارد از توان دولت خارج است به خاطر همین باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.

 

وی بازسازی ورزشگاه‌های بزرگ استان گیلان شامل ورزشگاه عضدی رشت، تختی انزلی و پوریای ولی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استانداردسازی، بهبود روشنایی ورزشگاه‌ها و رفع مشکلات و نواقص با توجه به بودجه و اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان امری بود که نسبت به انجام آن اقدام کردیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با تاکید بر اینکه استادیوم ورزشی وحدت آستارا شرایط برگزاری مسابقات لیگ را نداشت اذعان کرد: در چند سالی که گذشت برنامه‌ریزی کردیم به طوری‌که وضعیت چمن این استادیوم،  زیرساخت‌های اولیه نظیر رختکن و سرویس‌های بهداشتی آن مطابق با استانداردهای برگزاری لیگ ارتقاء پیدا کرد.

 

بخشی با اشاره به اینکه اتفاقات بسیار خوبی در حوزه زیرساخت‌های ورزشی گیلان رخ داده است افزود: هدف اداره کل ورزش و جوانان گیلان این بود که اماکن نیمه‌تمامی که برخی از آن‌ها 10 تا 15 سال رها شده بودند را در چند سال اخیر به بهره‌برداری برساند و سعی کردیم به جای کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید اعتبارات را به سمت پروژه‌های نیمه تمام ببریم.

 

وی این موضوع را که در هفته دولت و شهریور ماه سال 1400 نیز تعداد زیادی از اماکن ورزشی استان گیلان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در مجموع تا پایان شهریور ماه امسال حدود 120 میلیارد تومان پروژه در استان گیلان و در کل این سه سال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 1079307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha