تبیین و بصیرت‌افزایی از رسالت‌های نماز جمعه است

حجت الاسلام میراحمدی گفت: تبیین و بصیرت‌افزایی در کنار کارهای تبلیغی و پاسداری از مرزهای عقیدتی و فرهنگی از رسالت‌های نماز جمعه است.

 حجت الاسلام «سید ابراهیم میراحمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی اظهار کرد: نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت افزایی است و نقش مهمی در افزایش اتحاد و برادری دارد.

 

امام جمعه گلوگاه افزود: شرایط جذب جوانان در گرو فعالیت های فرهنگی و جذاب سازی در ستاد نماز جمعه است و تلاش داریم در این بخش با استفاده از توان جوانان و نوجوانان در برنامه های فرهنگی افراد بیشتری را جذب کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه با حضور مردم از گروههای مختلف و احزاب مختلف برگزار می شود؛ خاطر نشان کرد: با این شرایط و وحدتی که اقامه نماز جمعه ایجاد کرده است؛ متوجه می شویم که نقش محوری و انسجام آفرین خودش را به خوبی ایفا می کند.

 

حجت الاسلام میراحمدی گفت: تبیین و بصیرت‌افزایی در کنار کارهای تبلیغی و پاسداری از مرزهای عقیدتی و فرهنگی از رسالت‌های نماز جمعه است.

 

امام جمعه گلوگاه افزود: ترویج فرهنگ قرآنی و معارف قرآن و اهل بیت(ع)، تقویت معنویت و اخلاق، تقویت جبهه فرهنگی انقلاب و تشکل های مردمی، تقویت شورای فرهنگ عمومی، نهضت خدمت رسانی و عدالت، نیروسازی، نخبه پروری و کادرسازی برای آینده کشور و کاهش آسیب های اجتماعی و بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی از جمله اموری است که با قوت در ستاد اقامه نماز اجرایی می شود.

 

وی یادآور شد: ارتباط بیشتر ائمه جمعه با جوانان به ویژه در زمینه پاسخگویی به شبهات جوانان می‌تواند منجر به توجه بیشتر جوانان به نماز جمعه شود که در این بخش هم با تلاش های انجام شده در بخش فرهنگی ستاد نماز جمعه گلوگاه توفیقات خوبی حاصل شده است.

کد خبر 1079359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha