استاد عبدالله مسعودی آرانی درگذشت

استاد عبدالله مسعودی آرانی، نویسنده، پژوهشگر و مصحح آثار ادبی و نسخ خطی چهارم مردادماه در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، استاد عبدالله مسعودی آرانی، نویسنده، پژوهشگر و مُصحِّحِ آثار ادبی و نسخ خطی، پس از مدتی تحمل بیماری سرطان چهارم مردادماه ۱۴۰۰ در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

تالیف مقالاتی در دایره المعارف بزرگ اسلامی، تصحیح مجموعه آثار نظام وفا آرانی، کتاب اخلاق جلالی، دیوان صباحی بیدگلی، عقداللئالی(ملامحمود)، دیوان فرقتی آثار ارزنده‌ای است که از این استاد و پژوهشگر به یادگار مانده است که هر یک از منابع اصلی تحقیق در موضوعات مرتبط شده است.

 

تصحیح کتاب «دبستان واعظین» در باب تفسیر سوره یوسف از ملااحمد امام جمعه آرانی آخرین فعالیت پژوهشی این نویسنده و پژوهشگر بود که به علت ابتلا به بیماری نیمه تمام مانده است.

 

استاد عبدالله مسعودی آرانی، فرزند مرحوم علی، دهم مرداد ۱۳۲۵ در محله دربند آران و در بیت عالم بزرگ ملامحمد علی دربندی آرانی به دنیا آمد. این پژوهشگر تاریخ و ادبیات، سال‌ ها در دبیرستان‌ ها و دانشگاه‌ های شهرستان های آران و بیدگل و کاشان به تدریس ادبیات فارسی پرداخت و در زمینه احیای آثار مکتوب دغدغه داشت.

 

وی در چهارم مرداد ۱۴۰۰ در بیمارستان آیت الله یثربی کاشان دار فانی را وداع گفت.

 

پیکر این استاد فرزانه سه شنبه پنجم مرداد ساعت ۱۹ تشییع و در آستان مقدس حضرت محمدهلال‌ بن‌ علی‌ علیهم السلام شهرستان آران و بیدگل به خاک سپرده خواهد شد.

 

خبرگزاری شبستان این ضایعه را به خانواده استاد مسعودی و اهالی فرهنگ و ادب شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تسلیت می گوید./

 

کد خبر 1079423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha