ائمه جمعه در شناسایی آسیب‌ها به رییس جمهور کمک می‌کنند

حجت الاسلام شاکری گفت: ائمه جمعه دائما با مردم در ارتباطند و با آسیب‌ها آشنا بوده و راهکارهای حل این آسیب‌ها را می‌داند این امر می‌تواند به رییس جمهور منتخب کمک در حل مسایل کشور کند.

حجت الاسلام محمد شاکری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد استقبال از تشکیل دولت جوان حزب اللهی و احصاء اولویت نیازها و مطالبات مردمی در هر منطقه گفت: شکل‌گیری یک دولت جوان حزب‌اللهی لوازمی دارد که باید محقق شود. نکته اول این است که رییس جمهور باید انقلابی و دارای روحیه جهادی باشد. الحمدلله رییس جمهور منتخب این ویژگی را دارد.

 

امام جمعه اسلامیه خراسان جنوبی اظهار کرد: نکته بعد این است که این مدیر باید برنامه داشته باشد که آسیب‌ها و مشکلات در هر شهر و منطقه را شناسایی نموده و  راهکارهای حل مشکلات بومی‌سازی شده ویژه هر منطقه پیش‌بینی کند.

 

وی ادامه داد: طبیعتا چون ائمه جمعه در مناطق مختلف حضور دارند و دائما با مردم در ارتباطند با آسیب‌ها آشنا بوده و با توجه به ارتباطش با افراد خبره و دلسوز منطقه راهکارهای حل این آسیب‌ها را می‌داند. این کار می‌تواند به رییس جمهور منتخب کمک شایانی کند. مثلا در منطقه ما یکی از مشکلات مهم که بسیاری از مردم با آن درگیر هستند موضوع منابع طبیعی است. حل این مشکلات نیاز به اصلاح قوانین در مجلس شورای اسلامی دارد. تا امام جمعه این را گوشزد نکرده و با نماینده مجلس و مسئولین صحبت نکند، مشکل مردم حل نخواهد شد.

 

حجت الاسلام شاکری تصریح کرد: رئیس جمهور هر چه توانمند باشند بدون یارانی متعهد و متخصص نمی‌توانند موفق باشند. باید نیروهای جوان مستعدی که در شهرها هستند شناسایی شوند. عمده این نیروها با مساجد و دفتر امام جمعه در ارتباط هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را شناسایی کرد. باید ساز و کاری ایجاد شود که وقتی این افراد معرفی می‌شوند بتوان این افراد را جذب نمود تا برای رسیدن به اهداف دولت کمک کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: همراهی مردم مهم‌ترین مولفه برای تشکیل دولت است. امام جمعه با نفوذی که بین مردم دارد برای همراه نمودن مردم با سیاست‌های دولت جوان می‌تواند نقش موثری داشته باشد. پس ائمه جمعه هم در شناخت شناسایی آسیب‌ها  هم در معرفی عوامل اجرایی و همراه کردن مردم می‌تواند تاثیر مهمی داشته باشند.

کد خبر 1079441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha