۱۹۵ پروژه سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی شناسایی شد

عابدی گفت: ۱۹۵ پروژه سرمایه گذاری در کمیته شناسایی فرصت های ستاد توسعه خاوران شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیرالحق عابدی» امروز (۵ مرداد) در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تعیین عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»در ابتدای سال وزارت کشور طبق اعلامیه ای ۲۸ محور اولویت دار حوزه اقتصادی را به استان ها اعلام کرد که بر همین اساس حوزه اقتصادی، مکاتبه ای را  با دستگاه های پیشران اقتصادی انجام داد و کارگروه ویژه ای نیز به  ریاست شخص استاندار تشکیل شد که دستاوردهای زیادی را نیز به همراه داشت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر استمرار طرح های اقتصادی در استان، گفت: طرح  هاب شتر و نهضت هزار هکتار گلخانه که در سال های قبل کلید خورده  با شتاب در حال پیگیری است.

 

وی با اشاره به راه اندازی ستاد توسعه خاوران به عنوان طرحی ابتکاری، افزود: ستاد توسعه خاوران در راستای تسهیل در روند سرمایه گذاری، و همکاری بیش از پیش با سرمایه گذاران، بر اساس نقشه راه و سند بالادستی آمایش استان شکل گرفت.

 

عابدی به حمایت های استان از اقشار آسیب دیده از کرونا اشاره و تصریح کرد: خراسان جنوبی با پرداخت ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات، از استان های موفق در پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب پذیر از کرونا بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به برنامه ریزی های استان در راستای توانمند سازی مرزنشینان  اشاره کرد و گفت: در این راستا می توان واردات دام، صادرات سوخت به افغانستان و نیز افزایش ساعت کاری بازارچه ماهیرود را نام برد.

 

وی به تشریح فعالیت های ستاد توسعه خاوران پرداخت و با اشاره به اقدامات پنج کمیته ذیل این ستاد، از انجام امور مرتبط با سرمایه گذاری، طی کار کارشناسی دقیق گفت و ادامه داد: طی این مدت، ۱۴تفاهم نامه به ارزش بی شاز چهار هزار میلیارد تومان به امضاء رسیده که در بازه زمانی۲،۳ و ۵ ساله اجرایی خواهند شد.

 

عابدی بیان کرد: تاکنون ۱۹۵ پروژه در زمینه  فرصت های سرمایه گذاری در کمیته مرتبط مورد برسی قرار گرفته که از این تعداد، ۹۴ طرح مربوط به بخش کشاورزی، ۸۴ طرح مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت، هفت طرح مربوط به بخش گردشگری، پنج طرح انرژی های پاک و پنج طرح شرکت های سهامی و زراعی است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به طرح هاب شتر اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای تفاهم نامه ای بین استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۹۸ به امضاء رسید و  عملیات اجرایی آن در دشت بجد، حیدرآباد نهبندان و زیرکوه در حال انجام است.

 

عابدی با اشاره به راه اندازی قرارگاه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در استان ادامه داد: با درایت  استاندار و با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، قرارگاه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در راستای حمایت از سرمایه گذاران، صدور مجوزها و تسهیل  در روند سرمایه گذاری شکل گرفته است.

 

به گفته وی؛ شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطالبات فعالان بخش خصوصی را اخذ و با طرح در  شورا، جهت حل مشکل آنها گام بر می دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی درخصوص تأمین سهمیه آرد شهرستان ها نیز تصریح کرد: سهمیه اختصاصی آرد به شهرستان های استان در  چهار ماهه اول سال جاری افزایش قابل توجهی داشته و بر اساس این سهمیه تعریف شده، نباید مشکلی در سطح استان در این زمینه  وجود داشته باشد، اما در خصوص کمبود در برخی از شهرستان ها ابتدا توضیحات فرمانداران اخذ و در کارگروه آرد و نان استان مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

کد خبر 1079506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha