تشدید محدودیت های کرونایی در گلستان

مکتبی از تشدید محدودیت های کرونایی در استان گلستان خبر داد و گفت: شرایط کرونا در استان فراتر از قرمز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، «احسان مکتبی» ظهر امروز(سه شنبه 5 مرداد) در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: با توجه به افزایش آمارهای بیماران کرونایی و وضعیت فوق قرمز استان گلستان امروز جلسه اضطراری ستاد استانی کرونا برگزار شد و مقرر شد تصمیمات جدی و سختگیرانهتری اعمال شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی استان گلستان مقرر شد در سه روز آینده تمامی تجمعات، مراسم های عزا و شادی و غیره در استان تعطیل شود، همچنین به جز مراکز ارائه خدمات عمومی و ضروری مانند بیمارستان ها، نانوایی ها، سوپرمارکت های خرد مابقی مراکز و اصناف تعطیل است.

 

وی بیان کرد: تمامی تفرجگاه ها با همکاری  فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها مسدود خواهد شد تا با اعمال محدودیت های بیشتر چرخه انتقال ویروس منحوس کرونا تنگ تر شود.

 

مکتبی تصریح کرد: متأسفانه روزانه 12 نفر از شهروندان ما از دنیا می روند و نزدیک به 2 هزار نفر در مراکز درمانی بستری هستند و به طور قطع ادامه این روند میسر نیست و برای کنترل این وضعیت باید تدابیری اتخاذ شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: مقرر شد با همکاری نیروی انتظامی در پنج مبادی ورودی به استان گلستان محدودیت های سختگیرانهای اعمال شود.

 

وی افزود: این محدودیت ها تا ظهر روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و در روز شنبه در جلسه بعدی ستاد کرونا در خصوص تداوم یا لغو محدودیت ها تصمیم گیری می شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: متأسفانه مردم دیگر از کرونا نمی ترسند و در مجموع سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و مشکلات کلان اقتصادی کشور مردم را در شرایط ساده انگاری کرونا قرار داده است.

 

مکتبی با تأکید بر اینکه در این بزنگاه خاص باید برای سلامت مردم اولویت جدی تری قائل شویم تا به شرایط فاجعه بار مواجه نشویم، یادآور شد: باید تمام ورودی ها به شهرستان های استان کنترل شود  و باید تدابیری اندیشیده شود تا هیچ مسافری وارد هیچ کدام از شهرستان ها نشود.

 

وی با بیان اینکه شرایط استان گلستان فراتر از قرمز است و باید برای حفظ جان شهروندان برخورد دقیق تر، جدی تر و محکم تری داشته باشیم، گفت: همه شهروندان در سه روز آینده در خانه بمانند.

 

کد خبر 1079524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha