واکسیناسیون ۱۶درصدی مردم گلپایگان

رستمی از تزریق حدود ۱۶ هزار نفری مردم گلپایگان با واکسن های مختلف خبر داد و با تاکید بر عدم توجه مردم به شایعات، خواستار همکاری مردم برای تزریق واکسن شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، ناصر رستمی در نشست خبری با تشریح اینکه هزار و 522 نفر از ابتدای برور بیماری در بیمارستان امام حسین(ع) بستری شدند که تست 844 نفر از آنها مثبت بود، گفت: 15 هزار نفر آمار بیمار سرپایی کرونایی شهرستان از ابتدا تا کنون است و در تیرماه 675 نفر بیمار سرپایی مراجعه کردند، 85 نفر بستری شدند که تست 44نفر از آنها مثبت شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان ازمراجعه میانگین 30 نفر روزانه برای نمونه گیری کرونا و فوت یک نفر به صورت قطعی و هفت نفر مشکوک به کرونا در تیرماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: وضعیت کرونایی شهرستان گلپایگان قرمز است و لذا همه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و حضور در تجمعات را به حداقل برسانند.
وی با یادآوری اینکه سویه جدید کرونا بسیار مسری است و دیگر چیزی به اسم سرماخوردگی وجود ندارد، تاکید کرد: افرادی که برای واکسن کرونا فراخوان می شوند هر چه سریع تر برای دریافت واکسن همکاری کنند زیرا هر چه جمعیت تحت پوشش واکسن افزایش یابد از میزان مرگ و میر و بستری های کرونایی کاسته می شود.
رستمی با بیان اینکه 15 هزار و 325 دوز واکسن در شهرستان تزریق شده است، مطرح کرد: این رقم 16درصد جمعیت شهرستان گلپایگان را شکل می دهند و واکسناسیون سه و نیم درصد جمعیت شهرستان تکمیل شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با بیان اینکه 77 درصد جمعیت بالای 60 واکسن خود را دریافت کردند، از افراد بالای 58 سال برای حضور در مراکز تزریق واکسن دعوت کرد و گفت: مردم به شایعات و اظهارات هیر علمی توجه نکنند زیرا همه کادر درمان و شبکه بهداشت، واکسن ها را ابتدا برای خود تزریق کردند و اگر مشکلی پیش می آمد، چنین توصیه ای به مردم نمی کردند.
وی از بستری15 بیمار در بخش کرونایی و پنج بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: وضعیت هم اکنون در شهرستان گلپایگان ثابت است یعنی میزان پذیرش و ترخیص بیمار برابر است و هنوز شهرستان گلپایگان به نقطه و شیب تند پیک پنجم نرسیده است.
رستمی با بیان اینکه دفترچه های بیمه سلامت و خدمات درمانی در حال جمع شدن است و بیماران نسخه های الکترونیک تنها با دادن کد ملی دریافت می کنند، افزود: کسانی که در روستا زندگی می کنند ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و سپس با ارجاع آنها به درمانگاه ها و بیمارستان مراجعه کنند تا هزینه آزاد نپردازند./

کد خبر 1079532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha