۷۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بنگاه‌های آسیب‌دیده خراسان جنوبی پرداخت شد

اشرفی گفت: تا کنون ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بنگاه‌های آسیب‌دیده استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» امروز (۵ مرداد) در نشست خبری معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی درباره آخرین آمار پرداخت تسهیلات کرونا، اظهار داشت: تا کنون ۶ هزار و ۶۴۲ فقره ثبت نام در سامانه کارا با اشتغال هشت هزار و ۴۰۵ نفر انجام شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت:تسهیلات درخواستی ثبت شده در سامانه کارا برابر ۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که ۷۷ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

 

اشرفی با بیان اینکه مهلت ثبت نام از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا تا پایان شهریور امسال تمدید شد، ادامه داد: بانک‌ها تا پایان آبان امسال موظف به پرداخت تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا هستند.

 

به گفته وی حمایت مالی در بخش حمل و نقل ۶ میلیون و در دیگر بخش ها بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بوده است.

 

مشکلی برای تأمین آرد در استان وجود ندارد

«عباس جرجانی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در زمینه مشکل کمبود آرد در برخی شهرستان ها، اظهار کرد: سهمیه اختصاصی آرد به شهرستان های استان در چهار ماهه ابتدای سال جاری افزایش قابل توجهی داشته و بر اساس این سهمیه تعریف شده، نباید مشکلی در سطح استان در این زمینه  وجود داشته باشد

 

وی با اشاره به اینکه آرد براساس جمعیت هر شهرستان توزیع می شود و مشکل ما نیازهای غیرمتعارفی است که وجود دارد، تصریح کرد: در چهار شهرستان مرزی حتی مازاد توزیع شده است.

 

جرجانی خاطر نشان کرد: هیچ گونه مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم و ذخیره به اندازه کافی وجود دارد و مردم نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1079565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha