۹ سالن سینمایی در کردستان افتتاح می‌شود

امین مرادی گفت: ۹ سالن سینمایی در سه شهر کردستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: ۹ سالن سینمایی با ۷۰۰ صندلی به سرانه سالن‌های سینمای استان اضافه می‌شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه از ۹ سالن سینمایی راه‌اندازی شده سه سالن در سقز، چهار سالن در سنندج و دو سالن در بیجار راه‌اندازی می‌شود، افزود: این سالن‌های سینمایی روز شنبه با حضور مسئولان افتتاح می‌شود و شمار سالن‌های لستان به ۱۴ سالن خواهد رسید.

 

 

وی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای توسعه است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم توسعه در استان اتفاق بیفتد باید به مولفه‌های فرهنگی توجه کنیم که سینما نیز از مبناهای توسعه به شمار می‌رود.

 

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان اعلام کرد: بعد از سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال ۸۸، شاهد افتتاح مجهزترین و پیشرفته‌ترین سینماها در استان کردستان بودیم که راه‌اندازی پردیس سینما بهمن سنندج نیز منجر به وقوع رویدادهای فرهنگی، جشنواره‌ها و کنسرت‌های متعدد در سنندج شد.

 

 

مرادی اعلام کرد: شهرستان سقز نیز به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان و به دلیل داشتن سابقه تاریخی نیاز به سینما داشت و از این رو ساخت پردیس مهر سقز به عنوان مطالبه مردم و هنرمندان سقز به ثمر نشست.

 

 

وی با بیان اینکه ۴۶۹ صندلی به سینمای سقز اضافه می‌شود، افزود: امکان برگزاری مراسم، کنسرت و جشنواره در این پردیس سینمایی وجود دارد و در کنار سالن‌های سینمایی کافه کتاب و گالری استاندارد نیز  افتتاح می‌شود.

 

وی اضافه کرد: باید عدالت فرهنگی در شهرهای استان کردستان وجود داشته باشد و آمادگی داریم در صورت مطالبه مردم و مدیران سایر شهرهای استان سینما در سایر شهرستان‌ها احداث شود.

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان خاطر نشان کرد: احداث سینما هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری در مسیر فرهنگی است و برای هر پروژه عمرانی نیز باید پیوست فرهنگی وجود داشته باشد.
 

کد خبر 1079587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha