دستگاه‌های دولتی گیلان نسبت به استانداردسازی آسانسورهای خود اهتمام داشته باشند

جعفریان با تاکید بر اینکه اماکن و دستگاه‌های دولتی باید نسبت به استانداردسازی آسانسورهای خود اهتمام بیشتری داشته باشند گفت: انتظار داریم موانع موجود در مسیر استانداردسازی آسانسورهای این اماکن برداشته شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهناز جعفریان» امروز (سه‌شنبه، 5 مرداد) در جلسه شورای استاندارد گیلان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد کشور برگزار شد اظهار داشت: بهبود کیفیت در تمام عرصه‌ها و نفش‌آفرینی در توسعه ملی از جمله اهداف اداره کل استاندارد گیلان محسوب می‌شود.

 

مدیرکل استاندارد گیلان راهبردهای مهم این دستگاه را مواردی مانند تغییر نگرش‌ها، اصلاح ساختارها، افزایش ظرفیت‌های استانداردسازی آسانسور ادارات و مراکز عمومی و مانند اینها اعلام کرد و بیان داشت: تاریخ اجبار استانداردسازی آسانسور ادارات دولتی به سال 82 برمی‌گردد که در آن سال مفاد آن مورد تصویب قرار گرفت.

 

جعفریان به بازرسی دوره‌ای از آسانسورهای مسکن مهر و صدور گواهینامه به تعداد 57 مورد اشاره کرد و بیان داشت: از موتورخانه و آسانسور بیمارستان‌ها هم بازرسی دوره‌ای انجام دادیم که تنها فقط یک مورد به صدور گواهینامه استاندارد منجر شده است.

 

وی آسانسورها را خودروهایی بدون سرنشین خواند و با تاکید بر اینکه بحث استانداردسازی آسانسورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اذعان کرد: اماکن دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید به این مهم اهتمام ویژه‌تری داشته باشند و انتظار داریم موانع موجود در مسیر استانداردسازی آسانسورهای این اماکن برداشته شود.

 

مدیرکل استاندارد گیلان معاینه فنی موتورخانه ساختمان‌های دولتی را هم از دیگر تاکیدات این سازمان اعلام کرد و ابراز داشت: از سال 95 تمام دستگاه‌های دولتی موظف شدند تا ظرف مدت شش ماه نسبت به معاینه فنی موتورخانه ساختمان‌‌های خود اقدام کنند.

 

جعفریان کاهش مصرف انرژی و کاهش آلاینده‌ها را از جمله مزیت‌های اجرای مستمر معاینه فنی موتورخانه ساختمان‌های دولتی دانست و اضافه کرد: متاسفانه تا به امروز هیچ ارگان دولتی در گیلان نسبت به این کار و دریافت و اعلام گواهینامه استاندارد خود به اداره کل استاندارد استان اقدام نکرده است.

 

مدیرکل استاندارد گیلان نظارت بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و ساز را هم لازم دانست و اظهار داشت: گاهی اوقات شاهد استفاده از مصالحی هستیم که مراکز تولید آن‌ها گواهینامه استاندارد ندارند بنابراین انتظار داریم همکاری مشترک سازمان استاندارد و سازمان نظام مهندسی تقویت شود تا مدیران پروژه‌ها در اجرای قوانین بیشتر تلاش کنند.

 

«فرهاد دلق‌پوش» نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های فعال در سطح استان گیلان مجوز استاندارد ندارند عنوان کرد: هرساله شرکت‌هایی که آسانسور و تجهیزات آن را تولید و به عنوان نصاب نصب می‌کنند، باید گواهینامه تایید استاندارد را طلب کنند زیرا در غیر این صورت سازمان صمت به آن‌ها پروانه کار نمی‌دهد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در حوزه واحدهای صنفی و دستگاه‌های توزین مورد استفاده آن‌ها اگر سازمان استاندارد اعلام کند مصوبات الزامی آن در این دستگاه مصوب و لازم الاجرا می‌شود خاطرنشان کرد: اگر واحدهای صنفی ملزم به استانداردسازی تجهیزات توزین باشند حقوق مصرف‌کنندگان هم به تبع آن رعایت و محترم شمرده می‌شود.

 

کد خبر 1079618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha