بیکاری در خوزستان با مدیریت درست پتروشیمی‌ها و اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری  ریشه‌کن می‌شود

سردار خادم السیدالشهدا گفت: با مدیریت صحیح شرکت های پتروشیمی و استفاده صحیح از منابع آنها همچنین اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری می توان بیکاری را در استان خوزستان ریشه‌کن کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار احمد خادم السیدالشهدا» عصر امروز (سه شنبه 5 مرداد) در نشست فوق العاده ستایشگران جوان اهل بیت (ع) که در قرارگاه کربلای استان خوزستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام هادی (ع) و عید غدیرخم اظهار کرد: قرارگاه کربلا محل فرماندهی در هشت سال جنگ تحمیلی و حضور شهدای بزرگوار است.

 

فرمانده قرارگاه کربلا با بیان اینکه ستایشگران و مداحان اهل بیت (ع) تاثیرگذاران معنوی در کشور هستند، زیرا ارتباط عمیقی میان اهل بیت (ع) و مردم ایجاد می کنند افزود: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات در کشور دشمنان در فضای مجازی در حال ضربه زدن به دین هستند.

 

وی با بیان اینکه نیروهای حزب الله در فضای مجازی خوب عمل نمی کنند ادامه داد: التهاب فضای چند وقت اخیر خوزستان توسط نیروهای دشمنان در خارج از کشور صورت گرفت اما نباید سوءمدیریت ها در داخل کشور را فراموش کرد، می توانستیم با رهاسازی درست آب پیش از وقوع خشکسالی از این فضای ملتهب جلوگیری کرد.

 

سردار خادم السیدالشهدا با اشاره به اینکه ما در سال 97 دچار خشکسالی و در سال 98 دچار ترسالی شدیم اضافه کرد: در سالی که ترسالی بود در خوزستان بیش از 300 هزار هکتار برنج کاشته شد که همین موضوع سبب شد در سال 99 با کمبود آب مواجه شده و در پی آن مشکلات این چنینی در استان به وجود آید.

 

وی با بیان اینکه خوزستان استان ثروتمندی است عنوان کرد: شرکت های پتروشیمی در خوزستان سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان درآمد دارند، باید مدیریتی در استان باشد که این شرکت ها مجبور شوند از توان مالی خود آب شرکت را تامین کنند نه اینکه از یارانه مردم بهره ببرند.

 

فرمانده قرارگاه کربلا به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این طرح در ابتدا 2 میلیون هکتار بود اما رفته رفته کاهش یافت که اکنون تنها 250 هزار هکتار آن به بهره برداری رسیده است؛ با همین 2 مورد می توان بیکاری را در استان خوزستان ریشه کن کرد.

 

وی به اقدامات این قرارگاه در محرومیت زدایی اشاره کرد و یاد آور شد: فنس‌کشی نخلستان ها برای جلوگیری از ورود حیوانات، آبرسانی به 60 روستا و آبرسانی با تانکر به 700 روستا از جمله مهمترین اقدامات این قرارگاه بوده است.

 

کد خبر 1079646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha