لزوم به روز بودن طلاب و روحانیون/ مراسم عمامه گذاری طلاب برگرفته از حادثه غدیر است

حجت الاسلام زمانی فرد گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز عید غدیر عمامه خود را بر سر حضرت علی(علیه السلام) گذاشتند و این سنت حسنه باید امروز هم زنده بماند و طلاب و روحانیون در روز عید غدیر عمامه گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین «مهدی زمانی فرد» شامگاه (5 مرداد) در مراسم عمامه‌گذاری 13 تن از طلاب مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند با اشاره به اینکه بزرگان ما تاکید داشتند که مراسم عمامه گذاری طلاب در روز عید غدیر و یا نیمه شعبان باشد، گفت: پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر عمامه خود را بر سر حضرت علی(علیه السلام) گذاشتند و این سنت حسنه باید امروز هم زنده بماند و طلاب و روحانیون در روز عید غدیر عمامه گذاری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه یاد و خاطره حادثه غدیر باید زنده نگه داشته شود، افزود: حادثه غدیر باید ماندگار بماند و به نسل های بعد منتقل شود.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه، رسالت حوزه های علمیه را هدایت مردم دانست و اظهارداشت: هدایت از منظر قرآن آنقدر مهم است که در سوره حمد می‌گوییم «خدا ما را به سوی خودت هدایت کن» لذا یک انسان را با خدا آشنا کردن بسیار ارزشمندتر از خیلی امورات دیگر است.

 

حجت الاسلام زمانی فرد با بیان اینکه هدایت گری یک هنر است که حوزه باید به طلاب بیاموزد، تاکید کرد: طلاب در حوزه باید عمیق و دقیق درس بخوانند تا بتوانند در هر زمینه ای که از آنها سوال شود، پاسخ داشته باشند، لذا برای همین است که تاکید داریم حوزه باید مجتهدپرور باشد و به سطح علم اکتفا نکند.

 

وی با اشاره به اینکه یک فرد طلبه باید علمش جامع باشد، فقه، اصول و حدیث را یاد داشته باشد و به تفسیر قرآن کریم و علوم عقلی واقف باشد، افزود: به روز بودن برای طلبه بسیار امر مهمی است، استاد مطهری چون بروز بود توانست در دل مردم نفوذ کند و برای همه سوالات پاسخ داشته باشد.

 

این استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه حوزه باید متولی امور فرهنگی باشد و این را باید در عمل ثابت کرد، افزود: حوزه های علمیه باید آنقدر قوی عمل کنند که برنامه های فرهنگی صدا و سیما در دست آنها باشد و مردم برای برنامه های فرهنگی به حوزه مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام زمانی دلسوز مردم بودن و عامل بودن را از دیگر ویژگی های طلاب دانست وگفت: علمای ما گاها از درد مردم شب‌ها خواب نداشتند، مردمی و دلسوز بودند.

 

وی در پاسخ به این سوال که برخی می گویند امروزه روحانیت از مردم فاصله گرفته و مردم مثل گذشته به روحانیون اعتقاد ندارند، گفت: برخی می‌گویند مردم از روحانیت جدا شدند، اما این طور نیست، مردم همین امروز هم روحانی که عامل باشد را دوست دارند.

 

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه روحانی باید صبور باشد و به مردم بها دهد، گفت: تلاش کنید تا از مردم در اموات مختلف نظرخواهی و مشورت بگیرید.

 

 

 

کد خبر 1079684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha