جشن عید غدیرخم در امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار می ‌شود

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: جشن عید غدیر خم در حرم مطهر امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) با رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: جشن بزرگ عید سعید غدیر خم در حرم مطهر و ملکوتی امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود با محدودیت و رعایت دقیق دستورالعمل‌ های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: این مراسم معنوی به همت ستاد برگزاری مراسم بخش لاهرود و با مشارکت و همکاری هیئت امنا و کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) روز پنج شنبه 7 مرداد ماه ساعت 6 عصر برگزار می شود.

 

وی برگزاری جشن و سرور و مجالس شادی در روز غدیر را مهم ترین شعائر دینی دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه از کلیه شرکت کنندگان در این محفل جشن و سرور درخواست می شود ضمن استفاده از دستکش و ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر قرار دهند تا از شیوع احتمالی بیماری کرونا جلوگیری شود.

 

اسبری با تاکید بر اینکه غدیر را باید با نام و یاد امیرالمومنین (ع) به نسل های بعدی انتقال داد، اذعان داشت: حجت الاسلام حسن صفری امام جمعه لاهرود سخنران ویژه این محفل نورانی خواهد بود و مداحان اهل بیت منطقه نیز در وصف مقام و منزلت مولای متقیان علی (ع) و واقعه مبارک غدیر به مدیحه سرایی می پردازند.

 

وی با بیان اینکه غدیر ریشه و هویت مکتب دینی مسلمانان است، خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم ایمان و تقوا در جامعه ما پررنگ شود، باید به احیا و بزرگداشت عید غدیر اهمیت بیشتری داده شود.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) اظهار داشت: جوایز ارزنده ای به قید قرعه برای شرکت کنندگان در این مراسم و همچنین نام کسانی که نام مقدس علی دارند اهدا خواهد شد.

 

اسبری یادآور شد: عید غدیر بزرگترین عید دینی ما مسلمانان است و باید در امر اشاعه و انتقال فرهنگ غدیر به نوجوانان و جوانان اهتمام بیشتری داشته باشیم.

 

وی حضور زائران در آستان امامزاده سید ابراهیم (ع) را هرسال در عید غدیر، جلوه ‌همبستگی اجتماعی توصیف کرد و بیان داشت: طبق توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر پیشگیری متولیان بقاع متبرکه در شرایط کرونایی از بروز ازدحام جمعیت در هر یک از اماکن زیارتی و سیاحتی، درخواست می شود افراد و خانواده‌ها از ایجاد تجمع و ازدحام در کنار ضریح مطهر امامزاده سید ابراهیم (ع) پرهیز کنند.

کد خبر 1079766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha