تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در شیروان افزایش یافت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در شیروان افزایش یافت.

«دکتر سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در بخش های کرونای بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی شیروان از 60 نفر  به 90 نفر افزایش یافت.

 

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با بیان اینکه تخت های اورژانس بیماران کرونایی تکمیل شده است، اظهار داشت: در روزهای اخیر تعداد موارد بستری از 13 نفر در روز به 20 نفر  افزایش یافت و میزان موارد مثبت بستری از 30 درصد  به 50 درصد افزایش یافته است.

 

 

هاشمی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر تعداد مراجعه بیماران سرپایی به مرکز منتخب کرونا در این شهرستان به 90 مورد در روز افزایش یافته و تعداد موارد مثبت در بیماران سرپایی از 40 درصد به 75 درصد رسیده و همچنین طی روزهای اخیر تعداد مراجعین زیر 20 سال به مرکز منتخب افزایش چشمگیری داشته است.

 

 

وی با بیان اینکه میزان شناسایی مبتلایان ساکن شهر پنج برابر تعداد مبتلایان ساکن روستا است، اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی که بیمارستان گنجایش و ظرفیت محدودی دارد توصیه می شود مردم پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند، از تجمعات و دورهمی بپرهیزند، زدن ماسک را جدی بگیرند  و در صورت بروز علائم مربوط به کرونا سریعا به پزشک مراجعه کنند.

 

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین سن بیماران بستری و همچنین سن مراجعین به مرکز منتخب رو به کاهش است انتظار می رود خانواده ها دقت و نظارت بیشتری در کنترل فرزندان و افراد نوجوان خانواده داشته باشند.

 

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان افزود: افراد بالای 58 سال ساکن شهر که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، برای دریافت واکسن کرونا به مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان (ابتدای خیابان پاسداران ، باشگاه فرهنگی ورزشی سپاه ) مراجعه کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1079790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha