کاهش ۳۰ مگاواتی بار مصرف برق در فارس در قالب طرح «شهید عباسپور»

خسروی با اشاره به اجرای رزمایش کاهش مصرف برق و طرح «شهید عباسپور»، گفت: در قالب ۱۱۰ اکیپ در کل استان فارس در این رزمایش فعالیت خواهند کرد که پیش بینی می شود حدود ۳۰ مگاوات معادل ۳۰ هزار کیلووات، کاهش بار شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا خسروی» امروز (چهارشنبه 6 مرداد) در حاشیه اجرای رزمایش کاهش مصرف برق و طرح «شهید عباسپور» که در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و با همکاری سپاه فجر فارس برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: طرح «شهید عباسپور» از 24 تیر آغاز شده و امروز رزمایش مشترک با سراسر کشور به انجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با یادآوری این مطلب که این رزمایش برای بهینه مصرف اصناف و ادارات و جلب مشارکت مشترکان خانگی اجرایی می شود، افزود: ابتدا با تذکر لسانی و پس از آن با در صورت تکرار، قطع انشعاب ادارات و اصناف پر مصرف اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه این مانور در فارس با سراسر کشور آغاز شده است، افزود: فرمان آغاز رزمایش با دستور سردار سیف شکل گرفته و با همکاری بسیج شهرستان ها، این بازرسی ها در 36 شهرستان استان فارس انجام می شود و در قالب 110 اکیپ در کل استان فارس فعالیت خواهند کرد که پیش بینی می شود حدود 30 مگاوات معادل 30 هزار کیلووات، کاهش بار و حدود 50 تا 60 هزار کیلووات ساعت کاهش مصرف در ساعت شکل گیرد.

خسروی با اشاره به اینکه رزمایش امروز است اما طبق توافقی که بین ما و سپاه فجر فارس شکل گرفته است و این رزمایش یک روزه نخواهد بود و صرفا اختصاص به اصناف و ادارات ندارد و تمام اقشار را در برگیرد، اظهار کرد: کشف دستگاه های رمز ارز غیرمجاز که در مکان های صنعتی، تجاری و خانگی قرار دارد، یکی از اهداف مشترک این توافق نامه است.

وی با اشاره به اینکه سپاه فجر همکاری بسیار خوبی در کشف این دستگاه ها داشته است، افزود: همکاران صنعت برق در استان ها با همکاری بسیج اقشار و ادارات مراجعه می کنند ابتدا با تذکر لسانی موضوع بهینه مصرف برق را در دستور کار قرار دهند، اگر رعایت نشد، قطع برق را در پی دارد و بر اساس مصوبه هیئت وزیران ادارات باید نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش مصرف برق داشته باشند.

خسروی با تاکید بر اینکه تلاش بر اینست که رزمایش تا آخر سال با هدف فرهنگ سازی مصرف برق در فارس ادامه داشته باشد، تاکید کرد: یک هزار و 74 مورد مراجعه به ادارات و اصناف داشتیم که موجب به کاهش مصرف شده پس از بازدیدها به موضوع کاهش مصرف رسیده اند و اداراتی که تذکر گرفته بودند موضوع مصرف برق خود را بهینه کردند و کاهش دادند.

کد خبر 1079885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha