قریب به دو هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در استان کرمان کشف و شناسایی شد

علیزاده ؛ از کشف یک هزار و ۷۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از ابتدای دوره تا کنون در استان کرمان با همکاری بسیج و ناجا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمید علیزاده، چهارشنبه(6 مرداد) در رزمایش پایش و رصد مدیریت مصرف برق که با همکاری سازمان بسیج در استان کرمان برگزار شد؛ در سخنانی گفت: با همکاری بسیج ادارات، اقداماتی در ادارات و صنوف پرمصرف برای مدیریت مصرف برق انجام شد.

 

 

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان افزود: برای تحقق اهداف مدیریت مصرف برق، تفاهم نامه ای بین بسیج مستضعفین و وزارت نیرومنعقد شد که در راستای آن شرکت های توزیع با همکاری سازمان بسیج ادارات پیگیر مصوبات هیئت وزیران برای تحقق کاهش 50 درصدی مصرف برق در ادارات هستند لذا  ادارات دارای مولدهای خودتعمیر و اضطراری باید آن را در پیک بار به کار بگیرند که این کاهش ۵۰ درصدی اتفاق بیفتد.

 

 

 

علیزاده با بیان اینکه اداراتی که به دیزل ژانراتور مجهز هستند؛ آن را برای این رزمایش از ساعت 11 تا 13 وارد مدار کردند؛ گفت: در ادامه رزمایش تا پایان پیک بار، محوریت را ادارات دولتی و صنوف پرمصرف قرار دادیم و هدف از این محوریت، جلب مشترکین خانگی است زیرا ادارات الگوساز جامعه هستند تا با این امر ترویج فرهنگ مدیریت مصرف در بخش خانگی را پیش ببریم.

 

 

 

وی ادامه داد: اقدامات مدیریت مصرف را با توجه به افزایش دما و کاهش منابع آبی نیروگاه های برق آبی و منفی شدن تزار تولید نسبت به مصرف باید پیش برد تا با کاهش 10 درصدی ما را در مدیریت بار شبکه و به حداقل رساندن خاموشی ها کمک کنند.

 

 

 

علیزاده با افزودن اینکه این رزمایش تا پایان پیک بار ادامه دارد و پیش بینی می شود 8 تا 12 مگاوات کمک کند؛ افزود: اخیراً رمز ارزها وارد مدار مصرف شبکه های برق شده و از شبکه های توزیع برق مصرف می کنند که بعضی انشعاب قانونی و بعضی دیگر از انشعاب غیرمجاز استفاده می کنند.

 

 

 

وی ادامه داد: آنها که از انشعاب قانونی استفاده می کنند طبق تفاهم نامه و قرارداردی که با ما دارند در ساعات اوج مصرف و پیک تابستان از مدار خارج و قطع هستند و در سایر ایام استفاده می کنند.

 

 

 

این مسئول اظهار کرد: اما موارد غیرمجاز از کانال های مختلف مورد شناسایی هستند و توسط نهادهای انتظامی و قضایی معرفی شده و برخورد قانونی با آنان انجام می شود و بعضی موارد هم که اخیراً پراکنده تولید رمزارز می کنند ورود به منازل مردم کرده و پراکنده استخراج رمزارز را انجام می دهند که اگر مشترکین در محل سکونت و یا کار خود مشاهده کردند می توانند با تلفن 121 و یا مراجعه به دفتر حراست شرکت توزیع و یا سایت توانیر اطلاع بدهند و آدرس و مشخصات را اعلام کنند که محرمانه می ماند و اگر صحت گزارش محقق شود تا سقف 20 میلیون تومان پاداش به گزارش دهنده تقدیم خواهد شد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه رمزارزها مصرف خیلی بالایی در حد دو تا سه کیلووات معادل یک کولر گازی و 4 کولر آبی مصرف دارند؛ از کشف یک هزار و 750 دستگاه ماینر غیرمجاز از ابتدای دوره تا کنون در استان کرمان با همکاری بسیج و ناجا خبر داد.

 

کد خبر 1079916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha