کمک های مومنانه به گفتمان در سطح جامعه تبدیل شود

سردار قاسمی گفت: کمک های مومنانه باید به گفتمان در سطح جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار«علی قاسمی» امروز (۶ مرداد) در مراسم افتتاح پروژه ابرسانی روستای مهل آباد در شهرستان نهبندان، اظهار کرد: در اسلام مسئله امامت و ولایت رکن اساسی است و در آیات قرآن و روایت آمده که جان به اندازه یک چشم بهم زدن بدون ولی نیست.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: از روزی که پیامبر (ص) امام علی (ع) را به عنوان ولی و جانشین معرفی کردند و گفتند مردم این علی نه علی دیگری را به عنوان جانشین قبول داشته باشید.

 

سردار قاسمی عنوان کرد: امامت و جانشینی اینگونه است؛ در اسلام پیامبر(ص) جانشین خود را مشخص کرده و امام جانشین‌های بعد را انتخاب می‌کند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در دوران فعلی که ولی عصر(عج) در غیبت است ولی فقیه حلقه وصل بین امامت و امت است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: بنای اسلام بر نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است.

 

سردار قاسمی به کمک‌های مومنانه اشاره کرد و افزود: مسئولان باید مردم دار بوده و مردم نیز در مقابل با مسئولان همکاری کنند چراکه مردم و مسئولان بدون همکاری هم موفق نیستند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: رزمایش کمک مومنانه به دستور مقام معظم رهبری از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر به خوبی انجام می شود. آبرسانی به روستاها به کمک خیران نمونه ای کمک مومنانه است.

 

به گفته وی کمک مومنانه فقط در توزیع بسته معیشتی خلاضه نمی شود بلکه هرکاری که نفع آن به مردم کم برخوردار برسد کمک مومنانه است.

 

وی در ادامه زکات از وظایف جمعی امت اسلامی دانست و گفت: کمک های مومنانه باید به گفتمان در سطح جامعه تبدیل شود.

 

سردار قاسمی با بیان اینکه سالم‌ترین و صحیح ترین قرض الحسنه این صندوق‌ها است، افزود: یکی از اقداماتی که مردم روستاها می توانند انجام دهند تشکیل تعاونی های کوچک روستایی است در این امر کمیته امداد، بهزیستی، تعاون روستایی، بسیج سازندگی و ... کمک می‌کنند. صندوق قرض الحسنه نیز در مناطق روستایی می‌تواند به رفع مشکلات کمک کنند.

 

وی به ایجاد شغل در روستاها اشاره کرد و گفت: می‌توان با همکاری و همدلی در روستاها شغل ایجاد کرد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به آبرسانی به روستای مهل آباد نهبندان اشاره کرد و افزود: مسئله آب برای استان ما حیاتی است. در گذشته مشکلاتی در بحث آب بوده اما اکنون به دلیل افزایش جمعیت و مصرف زیاد آب مشکلات بیشتر شده است.

 

قاسمی اظهار کرد: اولویت بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت سپاه نیز مسئله آب است که با همکاری دستگاه های دولتی و خیران امیدواریم بتوانیم مسئله آب را در اولویت قرار دهیم.

 

وی عنوان کرد: پروژه های زیادی در دست اجرا است که در شهرهای مختلف استان از جمله نهبندان دنبال می شود امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح های بیشتری بوده و مردم بیشتری از آب سالم بهره مند شوند.
 

«علی اکبر قربانی» نماینده بنیاد خیریه ابراهیمی در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای مهل آباد نهبندان، اظهار کرد: بنیاد خیریه ابراهیمی با همکاری بسیج سازندگی و آب و فاضلاب خراسان جنوبی پروژه آبرسانی به مهل آباد را به پایان رسانده است.

 

وی افزود: تاکنون این خیریه در تمام کشور ۲۸۰ مدرسه و ۲ مدرسه در کشور عراق احداث کرده است.

 

نماینده بنیاد خیریه ابراهیمی بیان کرد: مسئول خیریه توقع کمک مالی از مردم روستایی برای آبراسانی، مدرسه سازی و ... ندارد اما معتقد است که دولت باید پای کار بیاید چراکه وظیفه ذاتی دولت است.

 

قربانی اظهار کرد: تنها خواسته این خیر دعای برای پدر، مادر و برادر شهیدش است.

 

 

کد خبر 1079923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha