برق ۱۸۰ اداره پرمصرف در مشهد قطع شد

رمضانی گفت: از دو ماه گذشته اکیپ های ما به پاساژهای تجاری و ادارات پرمصرف مراجعه کرده اند، تذکر داده و برخی نیز برق آنها قطع شده است به گونه ای که ما در یک هفته برق ۱۸۰ اداره پرمصرف را قطع کردیم که اکثر اینها بانک ها بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « محمد رضا رمضانی» امروز چهارشنبه (۶ مرداد) در حاشیه رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محوریت ادارت، صنوف، کسبه و جلب مشارکت خانگی طرح شهید عباسپور در گفتگو با این خبرگزاری بیان کرد: بسیج پتانسیل نهفته ای دارد که در همه برهه ها و مشکلاتی که برای سازمان ها پیش می آید همکاری می کند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد افزود: در حال حاضر تراز تولید و مصرف در کشور بر هم خورده است، علت آن خشکسالی خیلی شدید ، نبود بارندگی ، خارج شدن نیروگاه‌های آبی از مدار و به مدار آمدن  چاه‌های کشاورزی زودتر از موقع و با تمام توان زیر بار رفتند.

 

وی گفت: در قسمتی مایرنها وجود داشت که بر اساس پیش بینی ها حدود ۳ هزار مگاوات ماینر در کشور وجود داشته باشد و از طرفی دیگر صنایع مصرف بیش از حدی داشتند و  ۱۴ درصد صنایع کشور مصرف آنها بالا رفته بود لذا طراز تولید مصرف در کشور به هم خورد.

 

رمضانی بیان کرد: وقتی تراز تولید مصرف به هم بخورد ، امکان سریع نصب نیروگاه وجود ندارد لذا ما باید مدیریت مصرف را فعال کنیم ، یکی از گزینه‌های کمک کننده بسیج است. ما از قبل تفاهم نامه ای با بسیج در این خصوص داشتیم که امروز به صورت نمادین امضا شد در تفاهم نامه ناوگان موتوری خود را در اختیار بسیج قرار دادیم تا به ادارات و سازمان ها  مراجعه کنند ، ما نیز این کار را انجام می‌دادیم و همراه بسیج برای بحث مدیریت مصرف ادارات برنامه ریزی کرده ایم. و در این خصوص ۲۹۸ تیم ما را همراهی کرده اند.

 

وی اظهار داشت: ۱۰۶۴ دستگاه ماینر در سال ۹۸ و ۹۹  جمع آوری کردیم ولی تا الان در سال جاری ، ۷۱۵۰ دستگاه ماینر جمع آوری شد که با جمع آوری ماینرها ۱۷ مگاوات بار برای افزایش توان و قدرت تولیدی مشهد را برگرداند و تعدادی از ماینرها نیز قبل از شناسایی جمع شدند و اکنون زیر بار نیستند و پیش بینی می شود که حدود ۲۰ مگاوات بار مشهد از باب ماینر کاهش پیدا کرده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد گفت: امروز در ۵ اداره همکاران به صورت زنده تصویری با توانیر برقرار شد ، این ۵ سازمان دیزل های خود را زیر بار بردند در حال حاضر ۵۲۰ واحد ادارای در مشهد وجود دارند که ۷۰ اداره ما دارای دیزل بودند که حدود ۱۰ اداره دیزل های خود را زیر بار بردند و حدود ۱۰ مگاوات از طرف ادارات دیزل زیر بار آمد و ۳ مگاوات بیمارستان ها دیزلهایشان زیر بار آمد.

 

وی با بیان اینکه حدود ۱۳ مگاوات دیزلهای ادارات به کمک شهر آمد؛ افزود: حرم مطهر ۱۳ دیزل دارند که با ما همکاری کردند و این کار انجام شد و اکنون دو واحد خود را زیر بار آوردند که رسانه ای نشده است.

 

رمضانی با اشاره به برق پاساژهای تجاری گفت: از دو ماه گذشته اکیپ های ما به پاساژهای تجاری و بزرگ و مغازه هایی چون لوستر فروشی ها و میوه فروشی ها مراجعه می کنند، تذکر داده شدو حتی قطع برق و جریمه شدند . ما در یک هفته برق ۱۸۰ اداره پرمصرف را قطع کردیم که اکثر اینها بانک ها بودند که عمده بار آنها سرمایشی بوده است. 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ادارات ما کنتور هوشمند دارند و روی۵۰ درصد تنظیم شده است و از ساعت ۱۱ قطع می شود و نیازی به حضور در محل نیست؛ گفت: مجلس مصوبه ای را گذرانده که ادارات پرمصرف، واحدهای تجاری پرمصرف،  واحدهای خانگی پرمصرف کنترل هوشمند نصب شود و قطعاً تا سال دیگر حدوداً ۱۰ هزار مشترک را شناسایی می کنیم و پیش بینی می شود حداقل ۶ هزار واحد تجاری، ادارای و خانگی پرمصرف کنتور هوشمند نصب شود تا از راه دور بدون مراجعه به محل برق را در صورت مصرف بالا قطع کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد در خصوص فرهنگسازی برای مصرف بهینه برق گفت: واحدی به نام مدیریت مصرف داریم که مرتب با واحدهای پرمصرف تماس تلفنی برقرار می کنند و لحظه‌به‌لحظه نمودار مصارف خانگی، تجاری و صنعتی آنهایی که کنتور هوشمند دارند را رصد می کنیم.

 

وی گفت: اخیرا کار خوبی برای هوشمندسازی برای مشهد انجام شد که در کشور به عنوان پایلوت معرفی شد، ما  مصرف برق تمام محلات را به تفکیک می توانیم رصد کنیم که کدام محله برق بیشتری مصرف می کند و در صورت مصرف زیاد به مصرف کننده پیامک ارسال می کنیم.

 

 

کد خبر 1079972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha