رعایت پروتکل‌ها نباید باعث خلل در اقامه نماز جماعت ادارات شود

فتح‌اللهی لزوم عدم تداخل جلسات اداری با ساعت نماز را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها نباید در ادارات باعث ایجاد خلل در اقامه نماز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌اللهی» امروز (چهارشنبه، 6 مرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان رشت که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، رئیس ستاد اقامه نماز و جمعی از مدیران ادارات برگزار شد اظهار داشت: برگزاری و اقامه نماز جمعه در کشور اسلامی ایران از جایگاه مهمی برخوردار است.

 

فرماندار شهرشتان رشت نگاه به دین، پرورش و تقویت معنویت در سطح جامعه را در کنار انجام اقدامات عمرانی و اجرایی از نیازهای اساسی یک جامعه اسلامی دانست و اذعان کرد: هر اتفاق و کاری نمادی برای خود دارد و نمی‌توان مسلمانی را بدون اقامه نماز متصور شد.

 

فتح‌اللهی نماز جمعه را یکی از فرهیخته‌ترین اتفاقات بزرگی که همه مسلمانان را در یک صف و در یک مسیر متحد برای عبادت خداوند متعال قرار می‌دهد خواند و ابراز داشت: نماز در حقیقت تمرین خشوع و بندگی و سر تعظیم فرود آوردن در برابر عظمت پروردگار است و به پرورش انسان کمک می‌کند.

 

وی ضمن تاکید به مدیران دستگاه‌ها و ادارات در اقامه نمازهای جماعت و لزوم عدم تداخل جلسات اداری با ساعت نماز یادآور شد: باید در وقت نماز حتما جلسات مدیریت شود تا به وقت نماز کشیده نشود از طرفی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها نباید باعث خلل در اقامه نماز شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت آماده‌سازی نمازخانه ادارات و دستگاه‌ها را هم بسیار مهم دانست و گفت: گاهی به بعضی نمازخانه ادارات مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که اصلا هیچ رسیدگی به آن نشده است و انتظار داریم مدیران مربوطه حتما در این بخش دقت و تذکرات لازم را داشته باشند.

 

فرماندار شهرشتان رشت با بیان اینکه برای اقامه نماز جماعت در ادارات و سازمان‌ها باید از باب یک فریضه به آن نگاه شود اذعان کرد: رؤسای ادارات باید سعی کنند خودشان هم در نمازهای جماعات شرکت کنند زیرا اثرات این حضور به مدیران در شناسایی مشکلات مردم و ارباب رجوع کمک می‌کند.

 

فتح‌اللهی صرفه‌جویی و استفاده بهینه از برق در ادارات را هم لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: کمتر از یک ماه دیگر ایام هفته دولت را داریم و باید آنچه که در حال انجام است به سمع و نظر مردم برسد بنابراین دستگاه‌ها و ادارات حتما پروژه‌های قابل افتتاح خود را یک هفته زودتر به ما اعلام کنند.

 

وی بالا بردن کیفیت اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در موعد مقرر و اهتمام مدیران به این موضوع را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: پروژه‌ها حتی اگر یک ماه دیرتر اجرایی شوند هزینه‌های زیادی به کشور وارد می‌شود و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی به این مسئله با جدیت بنگرند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت جابه‌جایی مدیران در بخش‌ها و لزوم مشورت با بخشداران را هم متذکر شد و خاطرنشان کرد: اجرای دولت الکترونیک باید در دستور کار ادارات باشد بنابراین دستگاه‌ها لازم است دبیرخانه‌های خود را موظف کنند در این امر فعال‌تر عمل کنند.


پایان پیام/

کد خبر 1080007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha