سنجش عملکرد ادارات در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با اقامه نماز

​حجت‌الاسلام حجازی از امضای تفاهمنامه همکاری بین ستاد اقامه نماز کشور و برخی از وزارتخانه‌ها خبر داد و گفت: عملکرد ادارات کل و ادارات شهرستانی گیلان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با اقامه نماز مورد سنجش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام« سید ابوطالب حجازی» امروز (چهارشنبه، 6 مرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان رشت ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: بدون شک همه ما با پیروی از ولایت می‌توانیم در تمام امور و برنامه‌ها موفق شویم.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان گیلان عنوان کرد: پیغمبر گرامی اسلام(ص) در واقعه بزرگ غدیر برای آنکه سخنان و دستور خداوند متعال در مورد اعلام ولی را به مردم به صورت شفاف و دقیق برساند فرمود آن افرادی که خداوند ما را مأمور به محبت آن‌ها کرد علی(ع)، فاطمه(س)، امام حسین(ع) و امام حسن(ع) است.

 

حجازی با بیان اینکه روایت مذکور از سوی یکی از علامای بزرگ جهان اسلام و همچنین آیت‌الله دستغیب هم به نوعی مطرح شده است تصریح کرد: پیغمبر گرامی اسلام(ص) در ادامه سخنان خویش در واقعه غدیر و در جمع مسلمانان مسئله را شفاف‌تر بیان می‌کند تا همه مردم بدانند که منظور پروردگار متعال از جانشین و ولی چه کسی است.

 

وی با تاکید بر اینکه پیامبر گرانقدر اسلام برای اشاره به ولایت علی(ع) در جمع مردم فرمود او نور چشم من است ابراز داشت: پیامبر اسلام(ص) با این تعبیر بسیار زیبا در واقع می‌خواست ویژگی‌های بارز امیرالمومنین علی(ع) را برای ولایت تبیین کنند تا مردم بدانند که چرا واقعا او شایسته این جایگاه الهی بوده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان گیلان اذعان کرد: در سخنان پیامبر اسلام(ع) دو چیز یعنی نماز و امام علی(ع) نور چشمش معرفی شده است که این اشارات رازها و رمزهای زیادی برای اهل تقوا و بصیرت به همراه دارد زیرا ولایت بدون علی(ع) و نماز بدون او ارزشی ندارد.

 

حجازی با بیان اینکه عبادات فرد مسلمان در صورت اقامه نماز و قبول نداشتن ولایت و همچنین قبول ولایت و عدم اقامه نماز مورد قبول پروردگار قرار نمی‌گیرد اضافه کرد: تفاهمنامه‌هایی بین وزارتخانه‌ها با ستاد اقامه نماز منعقد و یکسری کارها و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در آنجا معین شده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز گیلان همکاری ادارات کل با ستاد اقامه نماز طبق توافقنامه‌های منعقد شده را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد ادارات کل و شهرستانی گیلان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با اقامه نماز مورد سنجش قرار گرفته و به آنان امتیاز داده می‌شود از طرفی عملکرد چند اداره در این مورد زیاد مطلوب نیست که امیدواریم اصلاح شود.

کد خبر 1080022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha