مدیرکل جدید دیوان محاسبات خراسان جنوبی معرفی شد

بهرام جمالی به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی عصر امروز (۶ مرداد) با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور، مدیر کل استانهای مجلس، استاندار خراسان جنوبی در محل استانداری برگزار شد.

 

«بهرام جمالی» مدیرکل جدید دیوان محاسبات خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: رویکرد دیوان محاسبات پیشگیرانه و حذف تخلف در دستگاه ها است و ترک فعل مدیران یکی از مهمترین مشکلات کشور است.

 

وی با تأکید بر اینکه مناطق محروم کشور پتانسیل توسعه و پیشرفت را دارند، افزود: اما متاسفانه ترک فعل‌ها باعث شده است که این مناطق توسعه نیابند.

 

عدم تناسب درآمدها و هزینه های استان خراسان جنوبی

«محمدحسین فتح آبادی» مدیرکل سابق دیوان محاسبات خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان، اظهار کرد: اما متاسفانه درآمدهای استان در طی سنوات اخیر هیچ وقت متناسب با هزینه ها نبوده است.

 

وی ادامه داد: حدود ۲.۵ درصد هزینه های کل کشور به استان خراسان جنوبی تعلق می گیرد اما متاسفانه حدود سه دهم درصد از درآمدهای کل کشور مربوط به درآمدهای استان خراسان جنوبی است که تخصیص ۷ برابری اعتبارات به درآمدهای واصله است که هیچ تناسبی درآمدها و هزینه ها با هم ندارد و دلیل محرومیت استان در این زمینه عدم مشارکت جدی بخش خصوصی و سرمایه گذاران است.

 

گفتنی است در پایان از زحمات سه ساله «محمد حسین فتح آبادی» تقدیر و «بهرام جمالی» به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان معرفی شد.

کد خبر 1080039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha