۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان سال چاپ  می شود

مصطفی پور گفت: در سالی که گذشت موفق شدیم ۴۳ عنوان کتاب را در حوزه دفاع مقدس به چاپ برسانیم و هدف‌گذاری ما برای امسال چاپ و تولید۶۰عنوان کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی پور» در آیین رونمایی از پنج عنوان کتاب منتشر شده در مدیریت نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان گیلان که امروز(چهارشنبه، ۶ مرداد) برگزار شد اظهار کرد: آثار حوزه دفاع مقدس بسیار گسترده است.

 



مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که دفاع مقدس را یک گنجینه دانستند، افزود: هر کس با هر سلیقه و هر نگاهی اگر بخواهد به دفاع مقدس بنگرد حتماً می تواند دُر گرانبهای مد نظر خود را از این گنجینه عظیم برداشت کند.

 



وی تصریح کرد: ما به واسطه تاکیدی که مقام معظم رهبری برای تعجیل و تمرکز صد برابری همه دستگاه ها در حوزه فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس و دور ماندن از تحریف این حوزه، در آستانه چهلمین سالروز دفاع مقدس داشتند، در بنیاد حفظ آثار استان گیلان نیز تلاش کردیم به واسطه ذات مسئولیتی خود حوزه ها را تقسیم و اولویت‌بندی کنیم.

 



مصطفی پور گفت: در حال جمع آوری آثار هستیم و از حضور اساتید و پیشکسوتان جهاد و شهادت و همه کسانی که دستی بر قلم دارند در این حوزه بهره می گیریم که تا کنون نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.

 



وی اضافه کرد: در سالی که گذشت موفق شدیم ۴۳ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس را به چاپ برسانیم و هدف‌گذاری ما برای امسال چاپ و تولید ۶۰ عنوان کتاب در این حوزه است.

 



مصطفی پور با بیان اینکه یکی از حوزه هایی که به آن پرداختیم، اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس بود که امروز چند عنوان کتاب را در این حوزه رونمایی می‌کنیم ادامه داد: در کشور با توجه به صنوف مختلف و اقشار مردم به تعداد افراد و جمعیتی که در جبهه حضور یافتند مانند دانشجویان، فرهنگیان و...، روحانیون بیشترین سهم را در دفاع مقدس داشته‌اند.

 



وی اذعان کرد: روحانیون بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت خود داشتند و این نشان می دهد که در دفاع مقدس با توجه به نقش تهیج و روحیه دهی خودشان نیز در عملیات ها جلودار بودند و این در تعداد شهدایی که داریم نشان داده می شود.
 


مصطفی پور در ادامه درس معارف دفاع مقدس را یکی از حوزه‌هایی دانست که بسیار مورد تاکید بزرگان و مقام معظم رهبری است و اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهیخته ترین جوانان در دانشگاه ها حضور دارند باید این درس توسط کارشناسان خبره دفاع مقدس به آنان ارایه شود چرا که جوانانی که بعد از انقلاب به دنیا آمدند، بیشتر مورد آماج حملات دشمنان هستند تا حدی که حتی دشمن عملیات به عملیات را برای آنان شبهه افکنی می کند.

 


وی از اساتیدی که درس دفاع مقدس را در دانشگاه ها تدریس می کنند، قدردانی کرد و افزود: اینها در این کار مجاهدت می کنند و خیلی از این اساتید مظلومانه در حال کار هستند.

 


گفتنی است، در این مراسم که آیت الله «رضا رمضانی گیلانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری سخنران بودند و از کتاب های «می نویسم معلم بخوانید شهید»، «ماه مجلس» و «بیست و پنج سال تا کربلا»، «نگاهم در جاده جا ماند» و «از محراب تا خاکریز» رونمایی شد.

 

کد خبر 1080048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha