طرح صیانت از حقوق کاربران به دنبال مسدودسازی فضای مجازی نیست

احمدی سنگری ضمن اعلام موافقت خود با طرح صیانت از حقوق کاربران با تاکید بر اینکه این به معنای فیلترینگ نیست گفت: در این طرح هیچ حرفی از مسدودسازی فضای مجازی، اینترنت، اینستاگرام، تلگرام و امثال این‌ها به میان نیامده است.

«محمدرضا احمدی سنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای ‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های ‌اجتماعی که در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت اظهار داشت: طرح صیانت از حقوق کاربران به معنای فیلترینگ نیست و در آن هیچ حرفی از مسدودسازی فضای مجازی، اینترنت، اینستاگرام، تلگرام و امثال این‌ها به میان نیامده است.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه فضای مجازی علی‌رغم اسمش یک فضای کاملا حقیقی است عنوان کرد: همه ما بدون شک در یک دهکده جهانی قرار داریم و تافته جدا بافته از سایر کشورها نیستیم و این اشتباه است از طرفی به طور کلی هر چیزی که بخواهد بی‌قانون باشد قطعا به جامعه آسیب وارد می‌کند.

 

احمدی سنگری انجام بسیاری از امور روزانه، خانوادگی، کاری و سایر موارد در بستر فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همانگونه که ما برای فضای واقعی و دیدارهای حقیقی خود قوانینی داریم باید قوانینی هم در فضای مجازی تعریف شود زیرا در سال‌های اخیر برای این موضوع هیچ قانونی تدوین نشد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه حتی کشوری مانند آمریکا نیز برای فضای مجازی خود 370 قانون دارد و اما کشور ایران حتی یک قانون هم برای این موضوع ندارد اذعان کرد: طبق بررسی های انجام شده، بر اثر ولنگاری فضای مجازی بسیاری از خانواده‌ها دچار جدایی و گسست شده‌اند.

 

وی برقراری زمینه‌ بروز بسیاری از خشونت‌ها، قتل‌ها در بستر فضای مجازی و کم بودن امنیت اجتماعی برای کاربران را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: طرح صیانت از حقوق افراد در فضای مجازی به نفع کاربران است زیرا هر کسی دیگر نمی‌تواند بیاید و راحت به دیگران تهمت و انگ بزند و آبروی او را در جامعه ببرد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در این طرح هیچ حرفی از مسدودسازی فضای مجازی، اینترنت، اینستاگرام، تلگرام و امثال اینها به میان نیامده است افزود: وقتی فضای مجازی فضای امنی بشود کاربران هم می‌توانند راحت کارهای خود را انجام دهند در حالیکه حقوق آنان مورد صیانت قرار می‌گیرد.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اینکه هنوز قانونی در مورد طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مصوب نشده و باید توسط کمیسیون‌های تخصصی مجلس و افراد کارشناس روی آن بررسی‌های لازم انجام گیرد گفت: وقتی طرح در مجلس رأی آورد برای اطمینان از عدم سلب آسایش مردم و اختلال در نظام اقتصادی و تجارت به مدت سه تا پنج سال به شکل آزمایشی عملیاتی خواهد شد.

 

احمدی سنگری شیطنت‌های رسانه‌های معاند برای ایجاد شبهه در مورد طرح صیانت از حقوق کاربران را هم جزوی از نقشه دشمن برای کارشکنی دانست و ادامه داد: حتی بسیاری با من تماس گرفته و اظهار نگرانی کردند اما وقتی در مورد طرح توضیح دادم که هدف آن در واقع صیانت از حقوق کاربران است از آن استقبال کردند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس حمایت از پیام رسان‌های داخلی را هم لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه وزارت ارتباطات در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است خاطرنشان کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت آینده مسیر برای اجرایی کردن هدف‌هایی مانند گسترش و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مرتفع شود.


 

کد خبر 1080051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha