​مخالف طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای ‌مجازی هستم/ این طرح ابهام دارد

محمدیاری با بیان اینکه وی مخالف طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای ‌مجازی بوده است گفت: این طرح علاوه بر بار مالی که احتمالا تحمیل می‌کند یکسری ابهامات هم دارد.

«حسن محمدیاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی امروز با آغاز نشست علنی خود، طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای ‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های ‌اجتماعی را در دستورکار صحن علنی قرار داد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: در جلسه علنی امروز مجلس و با رای موافق نمایندگان مقرر شد طبق اصل 85 قانون اساسی، طرح صیانت از حقوق کاربران برای کارکارشناسی بیشتر به کمیسیون مشترک و ویژه‌ای که تشکیل می‌شود ارسال شود تا بدین صورت بررسی بیشتر و اصلاحات احتمالی روی آن اعمال شود.

 

محمدیاری با بیان اینکه با وجود مخالف تعدادی از نمایندگان از جمله وی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای ‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های ‌اجتماعی در صحن علنی مجلس رأی آورد تصریح کرد: به عقیده من با توجه به اینکه پلتفرم‌های داخلی بخش اعظمی از اشتغال خانگی را پوشش می‌دهند، اگر فیلتر در دستور کار قرار گیرد، مشاغل آسیب می‌بینند.

 

وی دومین علت مخالفت خود با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای ‌مجازی را هم تشریح کرد و ابراز داشت: من مخالف این طرح بودم زیرا عقیده دارم از بخش خصوصی در این مورد نظرخواهی نشده است و احتمال دارد اجرای آن بار مالی به همراه داشته باشد بنابراین بهتر بود که به جای طرح در قالب لایحه از طرف دولت مطرح شود.

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس در پاسخ به این پرسش که عقیده وی در مورد سخنان یکی از نمایندگان گیلان مبنی بر اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران هیچ ربطی به فیلترینگ اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی ندارد هم افزود: در این طرح پیش‌بینی شده که اگر پلتفرم‌های خارجی ظرف چهار ماه نتوانند دفاتر ایرانی خود را باز کنند، مسدود می‌شوند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه همین مطلب موارد بیشتری از طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی شبکه‌های اجتماعی را تشریح کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه بحث تحریم‌ها مطرح است عملا چنین چیزی امکان ندارد که پلتفرم‌های خارجی در ایران دفاتر خود را باز کنند بنابراین خروجی آن همین فیلترشدن است.

 

محمدیاری در پایان با تاکید بر اینکه 50 نهاد NGO  مخالف طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای ‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های ‌اجتماعی بودند خاطرنشان کرد: طرح مذکور ابهاماتی دارد از طرفی قرار شده کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به عنوان یکی از کمیسیون‌های تخصصی در این مورد ورود کرده و بررسی‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 1080053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha