بیعت گرفتن پیامبر از مردم در روز غدیر یک امر کاملا سیاسی بود

حجت الاسلام پورفرج با بیان اینکه پیامبر (ص) در روز غدیر از تک تک مسلمانان حتی زنان نیز برای امیرالمومنین (ع) بیعت گرفتند گفت: باید عنوان کرد که این بیعت یک امر سیاسی بوده و با اعلام دوستی و محبت کاملا تفاوت دارد.

«حجت الاسلام میثم پورفرج» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن تبریک عید غدیرخم اظهار کرد: مسلمانان دارای عیدهایی همچون قربان، فطر و عید روز جمعه هستند اما در میان این اعیاد عید غدیرخم جایگاه بسیار ویژه ای میان شیعیان جهان دارد.

 

استاد تمام حوزه علمیه اهواز افزود: یکی از مهمترین دلایلی که عید غدیرخم نسبت به سایر اعیاد الهی جایگاه ویژه تری دارد جنبه عمومی و اجتماعی این عید است، ما می بینیم که عید قربان بیشتر متوجه حجاج است اما در عید غدیر همه مومنان باید روی نفس خود غلبه کرده و تسلیم امر خداوند شوند.

 

وی به داستان حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر (ص) در روز غدیر از تک تک مسلمانان حتی زنان نیز برای امیرالمومنین بیعت گرفتند، باید عنوان کرد که بیعت یک امر سیاسی بوده و با اعلام دوستی و محبت کاملا تفاوت دارد.

 

حجت الاسلام پورفرج اضافه کرد: در احادیث مختلف از زبان پیامبر (ص) داریم که ایشان دوستی و محبت خود را به امیرالمومنین (ع) عرضه کرده بودند اما موضوع در روز غدیر با سایر اوقات تفاوت دارد بنابراین ضرورت داشت از نظر سیاسی موضوع ولایت را برای جامعه مسلمان تبین شود.

 

وی تصریح کرد: در موضوع ولایت هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و همه مسلمانان باید از ولایت تبعیت کنند زیرا در امر ولایت همه شریک هستند.

 

کد خبر 1080054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha