مراسم افتتاحیه محوطه اطراف آرامگاه سعدی به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد

مراسم افتتاحیه محوطه اطراف آرامگاه سعدی به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد، فاز دوم این طرح از شنبه آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امشب (چهارشنبه ۶ مرداد) در مراسم افتتاحیه محوطه اطراف آرامگاه سعدی گفت: در طرح هایی که برای بهسازی اطراف حرم ها و آرامگاه ها تهیه می شود منابع مالی این طرح ها و توسعه ها از ابتدا دیده نمی شود و نتیجه این کار این می شود که مردم به زحمت می افتند.

شهردار شیراز اظهار داشت: با توجه به شروع اجرای این اولین سوالی که توسط مردم مطرح می شد این بود که این طرح کی به اتمام می رسد و شهرداری نیز به عنوان مجری اقدامات بخش شرقی را اجرا کرد و بخش غربی نیز توسط دستگاه های دیگر که متولی هستند باید کار خود را اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: در مسیر شرقی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در جهت اجرای پروژه پیش بینی شد و این گلایه را اعلام می کنم که یکی از مشکلات اساسی پروژه های شهرداری این است که شهرداری به محض انجام عملیات عمرانی در حوزه های مختلف ساخت پل، تقاطع، یک پارک یا یک خیابان انجام دهد، بلافاصله دستگاه های خدمات رسان به دلیل فرسودگی هایی که در شبکه های خدمات رسانی خود دارند اعلام بروز رسانی می کنند.

اسکندرپور با یادآوری این مطلب که این در حالیست که برای اجرای عملیات کف سازی این پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در جهت کف سازی هزینه شده است و در مقابل برای جا به جایی شبکه برق به میزان ۱۰ میلیارد تومان قرار داد بسته شد، افزود: برای جابه جایی شبکه برق خیابان «حاج عزت فهندژسعدی»، مبلغ سه میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد جداگانه منعقد شد و این گلایه را از دستگاه های خدمات رسان دارم که فکر می کنند شهرداری گوشت قربانی است و به محض ورود به یک پروژه می خواهند تمام نواقص و مشکلاتی که در زیرساخت های خود دارند را جبران کنند.

وی تاکید کرد: در فاز اولین این پروژه کف سازی و فضا سازی شد و عملیات اجرای فاز دوم آن از روز شنبه عملیات آغاز می شود.

بر اساس این گزارش در ادامه، «سعید نظری»، با اشاره به اینکه باتوجه به بافت جمعیتی که این محله دارد قریب به ۲۰ سال است که شهرداری شیراز درگیر تملک خیابان «حاج عزت فهندژسعدی» بود که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز ۷۰ درصد تملک ها انجام شد و این در حالی بود که عمدتا بدون سند و مدرک مشخص بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: عمدتا در سال های گذشته تخریب های مختلفی در این مکان صورت گرفت و رها شده بود اما پروژه در حال حاضر  ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی خود را طی کرده است و عملیات جا به جایی ستون ها دنبال شده و پس از آن دیوارسازی و کف سازی انجام می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده هیچ دغدغه ای برای بازگشایی خیابان «حاج عزت فهندژسعدی» وجود ندارد اما باتوجه به اینکه حذف ۸۰ ستون کار دشواری است و بسیار پر هزینه بود این کار توسط پیمانکار انجام شد.

کد خبر 1080073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha